Christer

Fikse rust i hjulbuer

Hepp!

Nevnte i frustrasjonstråden forleden at det har kommet litt rust i høyre hjulbue bak. Ved nærmere inspeksjon viser det seg at det er rust i høyre hjulbue også, samt noe småfjas i sveiseskjøter rundt dempertårn og på torpedovegg i motorrommet.

Var innom lakksjappen og fikk dem til å vurdere det, og de mener at siden det er såpass lite skal det la seg gjøre å bare slipe, grunne og lakkere på nytt. Jeg har fått pris på ca 11k for jobben inkl alt, og lurer på om jeg skal be om et tilbud som inkluderer bytte av hjulbuen også. Hvis prisforskjellen mellom "puss og skyll" og "rotfylling" er liten vil jeg tro at å bytte hjulbuer er en bedre løsning på lang sikt. I motorrom er det snakk om punktblåsing med sand og syregrunning før lakkering.

Innspill?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blåser de ikke bak og syregrunner der også? Ved pussing får en ikke bort ALT uansett, da korrosjon/rust vil sitte igjen i porer i metallet?

Jeg er på ingen måte oppretter/lakkerer eller noe, men det virker nå logisk i mitt hode i allefall.. Pussing vil fungere en stund før du får rustbobler i den nye lakken de legger over?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blåser de ikke bak og syregrunner der også? Ved pussing får en ikke bort ALT uansett, da korrosjon/rust vil sitte igjen i porer i metallet?

Jeg er på ingen måte oppretter/lakkerer eller noe, men det virker nå logisk i mitt hode i allefall.. Pussing vil fungere en stund før du får rustbobler i den nye lakken de legger over?

Ja, det er det jeg også tenker... på den annen side vet de veldig godt at jeg ikke kvir meg for å komme og klage hvis det blir brunt igjen. Får snakke med dem ijgen på mandag, tror jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen bilder av hjulbuer daSett noen skjærer bort litt av bretten på hjulbua for og bli kvitt rusta.Regner med det ble sveisa og kitta på nytt. Er det rust vil den komme tilbake uansett sa en lakkkerer til meg.Men er en del jobb og bytte buer da.Skjønner jeg var heldig med prisen jeg fikk når jeg ser hvor mye du må betale. betalte det samme for hellakkering utv og inni dørkarmer pluss litt rust fjerning.Fetteren til bestekamerten min så fikk nok nice price.Ikke hørt rundt med flere lakkerere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen bilder av hjulbuer daSett noen skjærer bort litt av bretten på hjulbua for og bli kvitt rusta.Regner med det ble sveisa og kitta på nytt. Er det rust vil den komme tilbake uansett sa en lakkkerer til meg.Men er en del jobb og bytte buer da.Skjønner jeg var heldig med prisen jeg fikk når jeg ser hvor mye du må betale. betalte det samme for hellakkering utv og inni dørkarmer pluss litt rust fjerning.Fetteren til bestekamerten min så fikk nok nice price.Ikke hørt rundt med flere lakkerere?

Nei, har bare hørt om pris hos et lakkverksted så langt, skal forhøre meg hos noen til før jeg gir fra meg bilen. Er lenge til skattepengene kommer uansett ;)

Skal se om jeg får tatt noen fornuftige bilder i morgen.

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive