SindreDahl

Kjøpe produkter for første gang

Hei.

Har en bmw e34 525i som snart skal lakkeres i enten marrakech brown eller sepang bronze og tenkte derfor å kjøpe voks produkter til den blir ferdig lakkert. Har aldri vokset/polert bilen selv før så trenger derfor litt hjelp til kjøp av diverse produkter.

Jeg tenkte å kjøpe

-Poleringsmaskin ( http://www.swissvax.no/forsideprodukter/krauss-500w-ocillerende-maskin ??)

-Cleaner fluid fra swissvax

-Prickbort

-Surfex HD

-Swissvax autobahn

-Swissvax waschpudel

-Swissvax vaskebøtte med rist

Noen som kan anbefale meg en voks og eventuelt andre produkter jeg MÅ ha? Bør jeg også investere i foam cannon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forumet er fult av tester og anbefalinger av vokser, så den som søker finner :)

Personlig har jeg god erfaring med Swissvax Shield. Lang holdbarhet og god vannavstøtende effekt.

Vil også nevne at Swissvax er premium produkter, men ikke nødvendigvis best på alt og du vil ha mer igjen for pengene om du velger litt fra forskjellige levrandører.

Det du mangler i listen din er:

pads

tørkehåndkle

såpe

mf kluter

felgrens

iron x/korrosol

plast/gummi/dekk fornyer

metallpolish

børster

flasker

clay og lube

Det kan også være lurt å gå for en litt sterkere maskin.

Skum er gøy men absolutt ikke nødvendig. Surfex på lavtrykkskanne gjør samme nytten (tørker dog litt fortere) :)

Edit: skrivefeil..

Endret av shiznit
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en mail av shinearama.co.uk om hvilke produkter jeg burde starte med, ser dette greit ut?:

Hi there
Sure, here's a basic list of stuff you might to look at - nothing too fancy, just the basics to get you started :)
Valet Pro Dragon's Breath - iron and brake dust removal on the wheels and body
Valet Pro Bilberry - wheel cleaner
If you have a pressure washer, you could get a foam lance and use a snow foam such ask Valet Pro pH neutral Snow Foam, or Stjärnagloss Kokosnöt
If you are shampooing and not using a foam lance: Dodo Juice Born To Be Mild concentrated shampoo
Clay - not an essential item at all, but handy if you need to remove stubborn particulates and contaminants: any clay will be fine, but a good basic clay and lube would Stjärnagloss Mild & Safe Clay Kit (clay and clay lube)
That should be the car nice and clean and ready.
If you are machine polishing, BMWs are usually hard paint, needing strong cut compounds, but as you car has been repainted you may want to start with a medium cut first and work up to a stronger cut if needed. As a beginner, you might like to try the Kestrel DAS6 PRO polisher and compounds such as Scholl S17 (medium cut), S3 Gold (strong cut) and S40 (low cut, high gloss, for finishing). Or, alternatively, Meguiar's Microfibre DA Correction Compound (medium cut), Meguiar's #105 (strong cut) and Meguiar's #205 (low cut high gloss, for finishing).
In terms of protection, you could either look at a wax or a sealant.
For waxes, it is very difficult to recommend a specific product as wax is a very personal preference, but three excellent waxes would be Dodo Juice Supernatural Hybrid (it can also be used on the wheels), Auto Finesse Illusion, or higher up the scale something like Swissvax Shield.
Instead of a wax, which should last for several months typically, you might prefer a sealant - these last typically a year or two (and you can put a wax on top to get extra shine). For ease of use you may want to look at either Wolf's Chemicals Body Wrap, or Hard Body, but there are other sealants available. The Permanon sealants are also very good, as are GTechniq and Concours Car Care Ceramishield. However, before you commit to sealing it is wise to check out the numerous Youtube tutorials for the different sealants, and if you are on a detailing forum, seek advice from other members - once a sealant is on, it's there for a while, so you want to make sure you know what to do :)
Lastly, you will need towels for drying and buffing - for drying you might like to try the Dodo Juice Supernatural Drying Towel, and for buffing (and also useful for glass and interior cleaning) are the Dodo Juice Dodo Juice Red Extra-Soft Buffing Cloths.
I hope that helps!

Kind regards,
Foxx
Shinearama Limited
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive