LLH

Trygt kjøp, 2005 passat 2.0TDI?

27 innlegg i emnet

Hallo! :) Ei stund siden sist gitt! :)

Som overskrifta anntyder er på ute etter ny bil. Sett på mange forskjellige men har kommet over en passat med mye utstyr, pass km stand og veldig ok pris, siden det er sedan.. Bilen som helhet er jeg lite usikker på egentlig. Det er det som sitter under panseret jeg er usikker på.. Leser ikke bare positivt om disse motorene, som jeg har skjønt er det vel og første genrasjon av 2.0 TDI som kom i 05? Er det så ille som det leses som? Altså at alt fra dyser, reimhjul, oljepumper, føde pumpe for diesel, topplokk, topp , topppakning osv virkelig er søppel på disse?? Ingen som kjører vw som har noe negativt og si, og skrekk historiene koker somregel opp ved nett søk og er vel ikke reprsentativt for majoriteten av bil.. Bilen jeg har sett på har forøverig gått snaue 160.000km

Så? :)

Passer den bedre i off topic så får noen flytte tråden.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke denne motoren, men et søk på forumet til vacn eller et google søk, så tenker jeg du finner svaret.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville tatt en grundig titt på lakken. mulig jeg bommer her, men har hørt det er en del som sliter med zink-slipp/bobler i lakken. svigerfar har '06 stasjonsvogn, var akkurat innom forhandler med dette problemet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 literen har problemer med dyser og ledningsnettet til de, men dette har de aksjon på så det får du byttet gratis på møller.

Har byttet på min og søstera mi skal inn å bytte på sin nå.

Ellers se etter rust ved lister på dørene og tak.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over. Utvidet forsikring på dysene. Ellers en helt kurant bil

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilen jeg har så på, på nett da, Er importert ser jeg :mellow:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40860679

Men frister i grunn og dra og se.. Surfa og sett på utrolig mye bil. Men cruisecontrol, klima, fornuftig pris, fornuftig km stand, fornuftig forsikring, bra comfor(stille inni bilen i det minste) og nyest mulig. Så er det ikke veldig mange alternativer.. Passat, S40/V50, en og anna V70, 1-serie, 3-serie er stort sett det det koker ned til..

Endret av LLH
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elektrisk parkbrems. Sjekk om disse funker greit. Koster 4 lapper per side å bytte.. i deler vel og merke. AC lekkasje burde du sjekke. også forstilling er jo kjent problem. Du kjøper ikke passat hvis du skal kjøre mye på grus veier. Da kan du regne med å bytte deler i forstillingen en gang i året. Hvis ikke holder bilen lenge! Slitesterk motor og girkasse! Utrolig god kjørekomfort. Sliter selv med ryggproblemer, og sitter utrolig godt. Er gode ryggstøtter. Jeg er blitt utrolig glad i min bil hvertfall. Eneste som er dumt, er denne sinkslippen, er 6 års garanti på dette. Er gått ut på din da... Ellers er det 12 år på gjennomrust. Er i tvil om disse gjelder når bilen er importert.

Ser det står Xenon i annonsen. Det er i såfall ikke orginalt. Det er ikke høyde justering i de lampene. Xenon lyktene til disse modellene ser helt annerledes ut.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, altså bensin frister desidert mest, med tanke på at aksjonsradiusen min er 2-3 mil i det daglige, og det og sitte og fryse hele veien til jobb utgår.. Små kjøring og diesel er jo en anna ting.. Men, kan ikke se for meg at 2.4 fra volvo er gjerrigste slaget? Kjører 1997 1,8 carina e nå, 0,68 på langkjøring. 0,8 på det jevne :D Det er fryktelig greit med en bil det ikke er så nøye med, men det hadde vært alright med noe nyere.. Saab 9,3 sport combi 1.8 er jo fin, men den er det opel motor i :mad:. Og snakker vi om PSA sin 1,6D, HDI osv, litt etter som hva slags bil den sitter i sa frister v50/s40 mest. Men disse er jo viden kjent for og være noen kaldpinner om vinteren.. Avensis utgår, de jeg kunne ha tatt meg råd til er designmesig rett og slett stygge.. Accord med diesel har ikke sunket nok i pris+ at den ligger en del over de andre forsikrings messig. Bmw 1 serie blir jo en mye mindre bil igjen, men man får 06 M-sport med Bensin motor til en fornuftig penge, Men det er en tung bil så den bruker mye til 1.6 og være..

For mye og velge i :rolleyes:

Endret av LLH
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12K i forsikring er 4K for mye, desverre.. Felles for de bilene jeg har nevnt før er at de koster rundt 8K på meg :) Så 1 serie frem til .-07 funker. Samme med E46 316/318 opp til -04. Men de har stort sett gått langt og er de rimelige er det business utgaver, som om ikke annet mangler klimaanlegg.. Her MÅ også noe M utstyr på plass skal det se alright ut inni...

Endret av LLH
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, altså bensin frister desidert mest, med tanke på at aksjonsradiusen min er 2-3 mil i det daglige, og det og sitte og fryse hele veien til jobb utgår.. Små kjøring og diesel er jo en anna ting.. Men, kan ikke se for meg at 2.4 fra volvo er gjerrigste slaget?

Alle er så opptatt av forbruk. Forbruk er mer eller mindre uinteressant i denne sammenhengen med mindre en kjører godt over 20.000km i året. Da ville ikke jeg kjøpt stor gammel bil uansett:)

Å velge brukt bensin fremfor diesel betyr ofte:

Lengre skiftintervall på olje/filter

Mindre sjanse for at det blir store utlegg på motor/drivverk.

Nesten alltid lavere km stand for samme sum penger.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 07 model men 1,9 tdi.

Har har disse problemene at lakken slipper.

Dette er på begge hjulbuene mine bak, tak ble lakkert ifjor pga rust ved rails

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den har problemer med den elektroniske parkbremsen så kan det være så enkelt som å bytte selve bryteren. Jeg fikk feilmelding hele tiden. Leste en tråd på nett at det var kommet en ny bryter. Så det problemet løste jeg selv for 168,- 1min jobb. Møller anslo mellom 1500,-2000,- for samme jobb! Ellers har jeg byttet et stabstag utenom vanlig service. 08mod gått 90k.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også Passat 08 mod med zinkslipp,vært inne 3 ganger for omlakkering..Men bilen har rullet 254 000 km uten noen problemer så er vel ikke helt enig med de som mener du bør styre unna Passat som har gått over 150 000 km...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har passat med over 300000km på klokka tikker og går ennå og bruker rundt halv liter på mila. uansett hva du velger så har alle merker sitt og stri med om det har med lakk eller motor/drivverk. Hjelper ikke om det er japse eller tysker. Viktigste er og kjøpe en bil som er tatt vare på :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har passat med over 300000km på klokka tikker og går ennå og bruker rundt halv liter på mila. uansett hva du velger så har alle merker sitt og stri med om det har med lakk eller motor/drivverk. Hjelper ikke om det er japse eller tysker. Viktigste er og kjøpe en bil som er tatt vare på :)

Din ser nå unektelig bra ut da :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din ser nå unektelig bra ut da :)

Hehe det er bare på avstand bilen ble rygget på forrige helg og rusten titter frem enkelte steder og lakk jobben er så som så. Så skulle den blitt bra igjen må den nok under sprøyta igjen og få et strøk eller to. Bmwen din er nok 100 ganger bedre i lakken en min. Jeg mista lysta til og korrigere riper når jeg bare fant feil som jeg hengte meg opp i så den får en lett runde og litt voks innemellom

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive