vpr135

Swissvax Insignis vs Shield

Hei!

Hvordan er holdbarheten på Swissvax Insignis i forhold til Swissvax Shield? Leser her på forumet at Shield holder gjerne i ca 6mnd. Gjør Insignis's det også tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt shield på flere biler som har kommet tilbake etter nærmere ett år og det er fortsatt beskyttelse.

Insignis har jeg ikke prøvd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er en "hybrid" voks (inneholder PTFE) å gir nok bedre holdbarhet en insignis, men denne gir en finere dybde og "wetlook" en shield. Behandler du bilen bra etter en runde med shield, så kan den nok fort vare et år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge to er svært gode å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lag shield varer rund t 6- 8mnd og i insignis 3-5 mnd. Tipper jeg; ) har brukt begge en del ganger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt shield på flere biler som har kommet tilbake etter nærmere ett år og det er fortsatt beskyttelse.

Insignis har jeg ikke prøvd.

Syns jeg så i en av dine S&S at du hadde gått over med CG hybride V7 på SV Shield (?). Gir det "wet-look" på lik linje med SW Insignis tro? Går det på bekostning av holdbarheten til SV Shield?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lag shield varer rund t 6- 8mnd og i insignis 3-5 mnd. Tipper jeg; ) har brukt begge en del ganger

Shield ca 12 mnd

Insignis V3 ca 6-7 mnd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger Concorso og CR i forhold til Shield og Insignis på holdbarheten da cirka? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Concorso var helt katastrofe på bilen min hvertfall, og det var etter polering så heften skulle vært god (ifølge det folket her sier), rakk ikke vaske bilen omtrent før det hadde slutta å beade.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Concorso var helt katastrofe på bilen min hvertfall, og det var etter polering så heften skulle vært god (ifølge det folket her sier), rakk ikke vaske bilen omtrent før det hadde slutta å beade.

Jeg vil tro at det er noen få lakktyper som ikke holder på voksen. Har dette problemet selv. I de fleste tilfeller holder voksen ca 1 mnd.

Shield har rekorden på den svarte med 3 mnd. Sist gang jeg la Shield på den røde holdt det også ganske lenge (lenger enn 1 mnd), men her har jeg ikke helt tellingen lenger.

Om det er lakktypen eller noe jeg gjør feil er vanskelig å si, men jeg har prøvd mange metoder uten at det gir noe serlig.

Å se forskjell på utseende på voks når bilen er tørr har jeg enda til gode. Det er isåfall såpass lite at man ikke skal tenke så mye på det. Holdbarhet, vannskrekk, evnen til å holde skitt borte og at skitten slepper lett ved forvask er for meg det viktigste når det gjelder voks. Utseende henter man med forarbeidet (maskinpolering på riktig måte med riktige produkter og pute).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det stemmer nok bedre :) Dette er bare mine erfaringer på biler jeg ikke vet hvordan vaskemetoder som er blitt brukt.Egne biler blir maskinpolert 3-5 ganger i året.

Shield ca 12 mnd

Insignis V3 ca 6-7 mnd

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield har meget god holdbarhet på min bil ihvertfall... samme med Best Of Show (US Concorso)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive