Audifanatiker

Noen datakyndige? Adobe-spørsmål

Heisann. Min madam har en Mac som hun fikk på vidregående som nå begynner å bli litt tregt, så jeg tenkte å formatere den.

Problemet er det at den har de aller fleste Adobe-programmene installert. Er det noen slags mulighet for å få disse tilbake etter å ha formatert?

Jeg har klart å lokalisert CDkeyen til Photoshop iværtfall, men jeg vet ikke om det er nok for hele programpakken? Hun har ikke cdene da dette fulgte med macen når hun fikk den, og det er vel egentlig licensen til skolen som blir brukt her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å formatere uten å miste programmene er vel utelukket :P Godt mulig du kan gjenopprette til et tidligere tidspunkt om "time-machine" saken er aktiv og du har et restore-point...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke formatert enda. Det var bare om det var mulighet for å få tatt vare på disse etter jeg eventuelt formaterer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope..med mindre du fortsatt har installasjonsfilene liggende på maskinen et sted.. men jeg mistenker nå uansett at pakken kom på DVD'er en gang i tiden..så med mindre du har disse er det lite du kan gjøre for å "redde" disse programmene ved reinstallasjon\formatering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ble nok installert med DVD ja...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har hatt samme utfordringen en gang. da brukte jeg et program som hentet ut alle lisensnoklene til programmene på pc'n, inklidert windows key.

husker desverre ikke hva det heter, men kan sikkert googles.

adobeprogrammene kan hentes gratis på adobe sine sider som prøveversjoner. bare å installere dem, og sette inn key på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full backup til TimeMachine, installer på nytt. Men det vil ikke hjelpe mye, bytt heller ut disken i en lynrask SSD!

Installer fra plate, når installeren starter, spør den om du ønsket å bruke TM, svar ja og pek til TM disken, alt et nå tilbake med alle programmer og dokumenter. Ta vare på den gamle disken som backup!

Hvilken versjon av OS X kom maskinen med?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den siste her.

Forøvrig har formatering av Mac INGEN ting for seg ut over at en får frigitt plass.

Os'et er bygd opp helt annerledes enn Windows (regner med du er vant det siden du vil formatere), så evt feil rettes på annen måte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som wanvik sier så et OSX et UNIX-basert system, reinstall har ingen effekt annet enn å frigjøre plass hvis en har programmer installert som aldri brukes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive