ZALO

Service på bilen

Hei,

Kjøpte en bruktbil fra forhandler. For at bruktbilgarantien skal gjelde er jeg pliktig til å ta service på bilen hver minst 1.gang per år/ 20 000km (det som intreffer først)

Nå er det snart 1 år siden sist service. og bilen har bare rullet 13 000km siden da.

Det som ble tatt sist service var

119 500km:

Luftfilter

olje og oljefilter

pollenfilter

dieselfilter

reg.reim + vannpumpe

br.veske

Må jo ha den inne på service hos aut.verksted for at bruktbilgarantien skal gjelde nå snart.

Men ser ikke helt vitsen blant annet å bytte alt dette da den ikke har gått så veldig langt siden sist. Hva kan jeg evt la de ta på servicen? tenkte på giroljeskifte på manuell kassa evt. blir isåfall en liten service.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på. Som oftest så tar dem ikke det samme som har blitt tatt. Jeg tipper det kun evt blir et oljeskift, med filter osv.

Det er bare positivt isåfall :) du kan også bestille"oljeskift", samt si at dem kan se etter om noe annet må gjøres, men at det kanskje ikke har vært behov da det ble gjort i fjor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på. Som oftest så tar dem ikke det samme som har blitt tatt. Jeg tipper det kun evt blir et oljeskift, med filter osv.

Det er bare positivt isåfall :) du kan også bestille"oljeskift", samt si at dem kan se etter om noe annet må gjøres, men at det kanskje ikke har vært behov da det ble gjort i fjor.

Glemte å fortelle at det ble tatt oljeskift og filter for bare 3 000km siden da den var innom NAF. Men ja, skjønte poenget ditt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør sjekke med forhandleren hvilke punkter som skal tas ved neste service. Samt sjekke med verkstedet som skal utføre servicen at de utfører servicen i henhold til forhandlerens krav.

Hvis servicen blir tatt på merkeverksted vil nok dette gå av seg selv.

Av nyskjerrighet; hvilken bil er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive