• 0
olarsen

Oppfriskning av Navara D40

Spørsmål

Jeg har en Navara D40 som jeg har lyst til å få fin og flott igjen. Jeg har ingen erfaring med polering, men har etter mye lesing her funne ut at jeg skal prøve på en skikkelig polering. Foreløpig har jeg bare bestilt vaskeutstyr, så sitter å vurderer hvilke poleringsprodukter jeg skal bestille.

Er VELDIG redd for å gjøre ondt verre på bilen, da den har ekstremt tynt lag med lakk. Det er en del swirls som må bort, samt at lakken er generelt ganske matt og i litt dårlig forfattning.

Tenkte å kanskje gå for scholl S17 og S30, men kom over dette hos bilnerden http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=46&products_id=381

Er dette ett bedre utgangspunkt for meg?

Er som sagt veldig redd for å gjøre mer skade enn nytte siden det er så tynt med lakk på bilen.

Her trenger jeg innspill fra dere, hvilke produkter ville dere ha brukt? Bilen er 2006 mod navara D40 (rød)

kan nevne at jeg tenkte å gå for denne maskinen http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=203

mvh

Olarsen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

• 0

Først - hvordan vet du at det er tynn lakk på den? Jeg vet en del Navara og Pathfinder ble solgt med ekstra tykk lakk/ripebestandig lakk originalt fra fabrikken (tilvalg). Bakgrunnen for dette tilvalget var jo nettopp at bilene hadde noe tynn lakk i utgangspunktet, men etter sigende ikke verre enn at det skal være nok å polere på.

Ellers er ordet på gaten at Navara/Pathfinder har ganske grei lakk å holde på med, ca medium hardhet, heller litt mot myk. Det er godt mulig du kan få ordnet mye med Scholl S30+/S30EC eller #3 i AF-pakken. Med DA-maskin skal det også mye til for å skape noe ugagn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Først - hvordan vet du at det er tynn lakk på den?

x2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det ble nevnt i forbindelse med opplakkering av ett panel. Der det ble lakkert var det iallefall tynt med lakk fra før påstod dem. Hvordan resten av bilen er vet jeg ikke, men antar at det er det samme rundt hele bilen. Jeg har ikke målt selv.. :wacko:

Hva dem mente med tynn lakk er også uvist..

Jeg så også en annen tråd her inne hvor noen tok på seg en jobb på en navara, der ble det nevnt at den hadde tynn lakk.

Så i bunn og grunn er det bare antakelser :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Uansett vil en lettere omgang med DA-maskin og polish løfte utseende mye og en slik polering vil i praksis ikke gi noen målbar forskjell på lakktykkelsen.

Gå for den pakken som gir mest for pengene. Produktene er bra nok uansett hva du velger av alternativene i første post. Den største variabelen ligger i "mannen bak maskinen". ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive