isrihel

Pris for detailerjobb ?

Jeg har lyst til å sende min BMW X3 2012 mod til en detailer, istedet for et standard bilpleie-selskap, etter denne tøffe vinteren. Bilen er godt vedlikeholdt og bare håndvasket. Jeg lurer da på hvor mye pleier detailere å ta for en normal jobb, innvendig/utvendig rens og polering ? Sikkert vanskelig å gi en eksakt pris uten å ha sett bilen,men jeg vil bare vite sånn generelt hvordan prisnivået er.

Er det dessuten noen detailere i Kristiansands-området ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lyst til å sende min BMW X3 2012 mod til en detailer, istedet for et standard bilpleie-selskap, etter denne tøffe vinteren. Bilen er godt vedlikeholdt og bare håndvasket. Jeg lurer da på hvor mye pleier detailere å ta for en normal jobb, innvendig/utvendig rens og polering ? Sikkert vanskelig å gi en eksakt pris uten å ha sett bilen,men jeg vil bare vite sånn generelt hvordan prisnivået er.

Er det dessuten noen detailere i Kristiansands-området ?

Bare så det er sagt, så er det ofte "bare håndvask" som skaper noen av de dypeste ripene, hvertfall etter min erfaring. Har ryddet opp i ett par biler som har blitt håndvasket, og det var _mye_ jobb!

Håper du finner noen som kan hjelpe deg med dette, men gjør som de sier her og legg jobben under riktig kategori, da kommer det nok litt mer svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvor mye folk tar, men jeg har tenkt å ta 1500kr av folk jeg kjenner for maskinpolering og voks siden jeg ikke er så "erfaren" ennå.
Er det mye eller vell lite?

Beklager lånet av tråden, om det måtte være et problem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1500 er vel billig.

Jeg ville gjettet på 2-3000,- kr og oppover. Spørs hvordan det ser ut.

Innvendig rens kan ta mye tid selv om det er 2012 modell om du har unger som eter i bilen hver dag og tre billkjer bak :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lang tid bruker du på en slik jobb?
Jeg bruker fort 10t på en 1steg om bilen ikke er for stor.

Kostnader for produkter er på ca 250kr pr bil.
Utstyret koster ... masse.

Det vil si at du tar 1250kr - utstyrsslitasje, det er iallefall ikke mer enn 100kr/t.
Hvem orker å jobbe for <100kr/t i lengden?

Jeg må ha 3200+mva for å gå i null på en 1-steg, men så har jeg en del utgifter til lokaler, strøm, forsikringer, pensjon, arbeidsgiveravgift, feriepenger osv. Å drive business her i landet er ingen spøk ;)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt sagt, Magne. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sant det du sier her Magne! :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive