Stian911

Bilen er 100% ferdig- then what?

Jeg har brukt den siste måneden på å få bilen min klar for våren.

Det har vært noen lærerike uker med mye arbeid. Takk for alle tips og god informasjon her inne.

Nå har jeg korrigert lakken, vokset og gått over med en siste Quick detailer spray. Om 1 måned skal man på tur med Porscheklubben. Da må bilen se strøken ut igjen. Hva anbefaler dere for å få bilen "opp ogjen" etter en så grundig jobb som jeg har gjort nå? Bilen har fått SV Shield voks på å. Jeg går ut fra at man ikke gjør en full polish jobb igjen bare 1 mnd frem i tid

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask i 100% skånsom DCN-style og evt en dusj QD (Quick Detailer) etterpå. :)

EDIT:

Mulig du bør bruke gummifornyer og plastfornyer igjen for å få den siste prikken over i-en. Samt kanskje vinduene

Ellers er det jo innvendig da. Der kan det alltids gnukkes og vaskes. ;)

Endret av Klykken
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har fått den detailet helt uten riper, og bruker dcn.no vaskerutiner så burde du kunne gi den en grundig vask, for så å gi den en runde med en quick detailer eller quick wax.

Ellers så budre det ikke være noe i veien for å gi den en grundig vask etterfulgt av 1 nytt lag shield rett før turen.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har fått den detailet helt uten riper, og bruker dcn.no vaskerutiner så burde du kunne gi den en grundig vask, for så å gi den en runde med en quick detailer eller quick wax.

Ellers så budre det ikke være noe i veien for å gi den en grundig vask etterfulgt av 1 nytt lag shield rett før turen.

Ville du brukt SV cleaner fluid før shield evnt da, eller kin vask og shield?

Takk for svar Klykken og Cesandberg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville du brukt SV cleaner fluid før shield evnt da, eller kin vask og shield?

Du trenger ikke cleaner fluid før et nytt lag voks, hvis den nylig er lakkrenset og vokset. Cleaner Fluid fjerner det forrige lag med voks, og det er liten vits når det er så ferskt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV Quick Finish, spray på og tørk av. Pneu på dekksider og Seel Feed på gummi så bør den være klar! Husk å gå over rutene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive