tr86

Man er aldri utlært..

Så derfor spør jeg om hvorfor ikke :

Først, etter diverse runder på bilen (pb,surfex,skumkanon) så er man klar for berøringsvask da bilen er ren nok til å nominere riper, men ikke ren nok.

Men istedenfor å blande såpe i bøtta, hvorfor ikke kjøre det i kanonen, og deretter ha rent vann i bøtta og skylle ofte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

But why?

Nei, men når du kommer der med rent vann i svampen/mitten og bare har litt såpeskum på bilen så blir ikke det nok såpe/glid. Det er da vel uansett enklere å ha en dæsj såpe i bøtta enn å mase med foam cannon en gang til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummer ofte ned bilen i tillegg til bøtte med såpe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg "drysser/sprer/klemmer" såpeskum ut av svampen og lar det renne nedover lakken mens jeg dypper på nytt og vasker over.

Hovedgrunnen til at jeg har berøringssåpe i bøtte og forvasksåpe i skumkanonen, er at de er best hvert til sitt bruk. Kunne selvsagt hatt ei flaske til kanonen med med forvasksåpe og ei annen flaske til berøringssåpe, men det blir akkurat like mye styr å blande opp slikt som å blande såpe rett i bøtta. Dessuten mindre stress enn å rekke over en såpelagt bil før det tørker på lakken.

2 bøtte-metoden er et alternativ på skylling/såpe. Jeg bruker oftest kun ei bøtte og tar grundig forvask. Det er ikke mer møkk i bøtta en det som likevel havner på bilen mens en vasker hvis en står i friluft. Vaske ovenfra og ned og til slutt helle resten av såpevannet til egen "smussbøtte/vaskeredskap" for å vaske under kanaler, hjulbuer og under front- og bakfanger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingenting blir vel feil sånn sett. Smak og behag! Det viktigste er å ha god glid når du tar berøringsvask, noe man får med såpe i bøtta! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var mest for morro skyld jeg testet.

Tok berøringsvasksåpe i kanonen og la litt tykkere på så det blei lenger hengende på bil, hadde allerede blandet såpe i bøtta på vanlig måte, men det både skummet og hadde bedre gli enn jeg har hatt tidligere.

Det var altså mest som et eksperiment i utgangspunktet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpe rengjør ikke, den fjerner overflatehinna I vannet, slik at det kan trenge inn I porer og rengjøre. Du trenger såpe I bøtta for at vannet skal kunne trekke inn og skylle dritt ut av de minste porene I svampen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpe rengjør ikke, den fjerner overflatehinna I vannet, slik at det kan trenge inn I porer og rengjøre. Du trenger såpe I bøtta for at vannet skal kunne trekke inn og skylle dritt ut av de minste porene I svampen.

Godt poeng, men svampen er jo full av såpen som ble lagt rett på lakken uansett, så akkurat det er neppe noe problem i praksis. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive