ZALO

Nav rust

Hei,

Tenkte jeg skulle legge om snart til sommerdekk. Ser det er en del rust rundt navet. Lurte på hva jeg burde gå over med? Stålbørste? Jeg tenkte også å vaske inni der mens først hjulet er av. Hva burde jeg bruke? Prickbort på alt der inne? Bør man ikke unngå få dette på bremseskiver/skive?

Bilde - http://oi43.tinypic.com/33abak9.jpg

Endret av ZALO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du, jeg ville ha brukt stålbørste, eller 250 sandpapir for å få borte det værste. prikbort er bare å spyle av med HS høytrykkspyler:) litt kobberfett på hjulboltene er ikke så dumt heller:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stålbørste, sandblåsing, kjemisk rustfjerner, u name it. Tror jeg hadde begynt med sistnevnte og fulgt opp med stålbørste på drill underveis/etter. For å vaske tenker jeg det er best med felgrens og Surfex el.l. og skylle godt etterpå. Litt bremserens på selve skiven til slutt er heller ikke dumt (fås f.eks på biltema i sprayboksformat).

Men bare så det er sagt: Disse delene har to jobber: Bremse bilen og produsere overflaterust :P

For å slippe å gjøre dette hvert kvartal må det lakkeres eller beskyttes med ettellerannet. Hammerite eller kalipperlakk funker bra, bare hold det unna selve bremseflaten og anleggsflaten (der felgen ligger inntil navet).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive