Gakkgakken

Rust inne i bilen. Reklamasjon?

Har lagt merke til at festene til førestolen har fått fryktelig mye rust på seg. Er dette vanlig og noe man må forvente når man labber rundt i saltlake på vinteren og drar det med seg inn i bila? Synes selv dette bør interiøret tåle. Leser jo om rustgarantier både her og der, men det er jo på utsiden :P

Bildet fra min '09 Fiesta:

post-6101-0-33916300-1367020421_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setefester er utsatt, og ofte er de blandt de første plassene på bilen du ser rust. Men det der var nå litt i overkant synes jeg.

Solgte nylig en 2001 Subaru som gikk sine 9 første år i saltlake. Den hadde mye mindre.

Det ser ut som at rusten sprer seg fra teppet og oppover. Ikke et sted man vanligvis trår med våte vintersko, så jeg tenker umiddelbart at du bør sjekke om vann kommer inn nedenfra, gjennom skruehullet.

Mener å ha lest at du nylig ba om tips til å fjerne lukt fra gulvtepper som har vært mye våte i vinter.

Der er den direkte årsaken til rusten, men se litt på hvor fukten kommer fra. Eller drar du så mye slaps inn i bilen at teppe blir helt gjennomvått?? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært fuktig de siste vintrene og det har vært tendens til vanndam på matta til tider. Men det har ikke vært så vått der oppe så vidt jeg vet, så ble litt overrasket over så mye rust. Skal gjøre som du sier og sjekke at det faktisk ikke kommer vann inn underifra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der burde du få fikset på garantien!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn på sevice nå snart, så skal ta det opp med dem da. Blir sikkert en jævlig krangling. Butikken var fryktelig hjelpsom helt til den 3 års nybilgarantien gikk ut. Da måtte jeg plutselig betale for ting som helt opplagt var innen for reklamasjon. Men det hadde de tydligvis ikke hørt om. De utbedret uten kost etter mye om og men.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive