bagde

Adams fire hose nozzle

Etter litt for lang tid med surfing på amerikanske detailingsider kom behovet for ein "fire hose nozzle" snikande. Ikkje berre det, men og ein real ventil (?) i messing med dertil passande hurtigkoplingar.

Ser ut som denne kan være av dei beste i sin størrelse: http://www.adamspolishes.com/p-562-adams-ultimate-fire-hose-car-wash-nozzle.aspx

I bruk:

Pris ($50), porto ($67,50) + moms/gebyr = rett over 1000 norske...

Er det nokon som har erfaring med denne eller liknande?

Forstår det slik at vanntrykk og flow har mykje å sei på korleis eit slikt munnstykke vil yte, og adams sin skal være av dei beste på vanlig/moderat trykk.

Jo meir vatn jo bedre sjølsagt, og det fekk meg til å tenke: kva om eg kopla saman vatn frå meg og naboen (rekkehus) til ein slange? Med greinrøyr (Y) og 3/4" slanger. Trykket vil vel ikkje auke, men vannmengde/flow vil?

Kva er så hensikten med dette, når eg fint kan bruke høgtrykkspylar til å spyle såpevatn av bilen med? Det har eg ikkje eit godt svar på, men adams fire hose nozzle var, som top gear ville sagt det: sub zero :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser fin ut den der!

Og så mye mer trivelig å jobbe med enn en et trist Gardena munnstykke.

Artig prosjekt du tenker på. Men jeg tenker at tilførselsrørene til de kranene du kobler Y-leddet ditt til, vil være begrensingen her.

Som du sier får du neppe trykket opp. Tipper det til og med går ned, fordi du får en overgang fra "trangt rør" til "romslig slange".

Vannmengden derimot, øker helt sikkert.

Mener å ha lært på brannskolen en gang i tiden, at trikset med slike munnstykker er hvordan de leder vannet gjennom.

Gjøres det riktig, vil rekkevidden øke. uten at vannmengden reduseres vesentlig i forhold til teoretisk maks. Gjøres det feil, ender du med noe tilsvarende en stusselig hageslange.

For øvrig..

Jeg liker best å bruke brannslange til avspyling etter bøttevask. Med stengeventilen bare såvidt åpen, og munnstykket stilt slik at det gir en liten anelse spredning i forhold til ren stråle.

Maksimal kontroll på vannet som legges på bilen, uten høytrykksspylerens evige tåke av pulverisert vann som legger seg over det hele.

Med lavtrykkspyling spyler man en velvokset bil nesten helt tørr :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kompis har to versjoner av denne, og den er kul og av god kvalitet, men den funker ikke no bra på vanlig trykk og vannmengde i boliger, blir litt halvhjertet show ut av det hele.

Beste spylermunnstykke jeg bruker er det avtagbare triggersystemet på foamcannon til å sette rett på slangen, den endrer vannstrålen og mengde ettersom hvor langt inn en presser triggeren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive