Gå til innhold

SV Cleaner fluid.


325i

Recommended Posts

SV-cleaner fluid, er det en kjemisk lakkrens????

Skal ta en bil jeg har som har vært lakket osv flere steder, tror dere det er nok å gå over med cleaner fluid, eller bør jeg kjøre over med mg205 før cleaner fluid feks.

Var innom den nyåpnede Hands on bilpleie avd i ålesund også, for å se hva de driver med ang korrigering, brukte kjemisk lakkrens og polering for å fjerne riper sa han....men i min verden fjerner jo det ikke noen riper...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Hei, ja det er en kjemisk lakkrens og din verden er den reelle - den fjerner ikke riper :) Jeg ville nok kjørt ei runde med en annen polish først ja.

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Hvis du har lakkert så må du vel gå over med kraftige saker for å fjerne overganger osv?

Jeg hadde lakkering på en bil. Bretta opp maskerings tape for å få jevne overganger mellom ny og gammel lakk, men måtte rubbe godt på overgangene før de ikke var synlige lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vasker bilen etter CFP for å fjerne støv og rester før voks, mister man den lille effektev av cleaner fluid før voks da? Har holdt på med å gå over bilen med CFP regular for å fjerne hologrammer og få opp litt glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

CF Pro har litt slip, men ikke mer enn at den kan avsluttes med - og bra holofjerner ja :)

Det går bra å ta en lettvask for å fjerne støv etc, men ville kanskje like gjerne vasket før CFP (altså mellom polishen man bruker før og CFP) da den støver relativt lite :)



Kjemisk lakkrens løser opp og fjerner elementer i lakken. Om den bare hadde fylt opp over skiten så ville man potensielt ha skapt en rust felle. Den fjerner derimot ikke mekaniske skader i lakken (riper, dypetsing, etc).

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn jeg gjør det er å bruke surfex 1:40 etter å ha kjørt "siste" steget med korrigering(CF Medium), for så å kjøre over alle panel med CFP før voks.

Mulig jeg gjør noe unødvendig eller uriktig, men grunnen for at jeg bruker surfex er for å fjerne oljene fra tidligere steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...