Linge

DAS6-pro eller Krauss 900w pro

Hei

Som helt fersk her på forumet, har jeg behov for hjelp angående innkjøp og bruk av DA maskin.

Har sett på Bilnerdens DAS-6 pro, og på SS sin Krauss 900w pro?

Noen som vil tipse meg om fordeler og ulemper mellom disse, har sett på testsiden til en fra forumet, men han har bare med den ene maskinen i testen. Da jeg er helt grønn på dette vil jeg ha en DA maskin, så jeg ikke risikerer å ødlegge noe uten erfaring.

Jobbene jeg ser for meg er familens biler, Audi A4 sort perlemor lakk, ny i år, kun svært lette swirls, nesten ny Golf i sort lakk, lette swirls, og noen få riper fra dører som er åpnet i golfdøren. Toyota Aygo til datteren, her er det steinsprut, og riper i det lille panseret, denne også sort metallic. Og kanskje familiens plastbåt trenger litt voks på våren.

Trenger også tips til poleringsutstyr (kjøpte nettopp en pakke fra AutoGlym) Paint Pro, 2 step.

Regner med at jeg får andre anbefalinger her på forumet.

Ser jo at mange her bruker scroll, Menzerna og Autofinesse, men for meg er dette ukjente produkter, men vet ikke hvilken jeg bør starte opp med så tips ønskes.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Som helt fersk her på forumet, har jeg behov for hjelp angående innkjøp og bruk av DA maskin.

Har sett på Bilnerdens DAS-6 pro, og på SS sin Krauss 900w pro?

Dette er akkurat samme maskin. :) Og de er praktisk talt umulige å ødelegge lakk med, sålenge de brukes med pute mot lakken.

På golfen ville jeg brukt enten:

Scholl S3gold og gul Scholl-pute

Scholl S30+ og orange Scholl-pute

eller:

Menzerna FG400 og gul Über-pute

Menzerna FF3000 og grønn Über-pute

På Toyotaen ville jeg for det meste kjørt det snilleste steget, kanskje brukt grovpolishen på ekstra utsatte og skadede steder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Krauss 500 w og er veldig fornøyd med den.Men har Cyclo på hand.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er akkurat samme maskin. :) Og de er praktisk talt umulige å ødelegge lakk med, sålenge de brukes med pute mot lakken.

På golfen ville jeg brukt enten:

Scholl S3gold og gul Scholl-pute

Scholl S30+ og orange Scholl-pute

eller:

Menzerna FG400 og gul Über-pute

Menzerna FF3000 og grønn Über-pute

På Toyotaen ville jeg for det meste kjørt det snilleste steget, kanskje brukt grovpolishen på ekstra utsatte og skadede steder.

Har Krauss 500 w og er veldig fornøyd med den.Men har Cyclo på hand.

Takker for tips, og oppklaring vedrørende DA maskin, men hva menes med wipe down? Forstår at man skal sjekke om det er swirls igjen, eller kjørespor??? Men hva bruker man for et produkt for å finne ut av dette?

Så en ting til, kan man rengjøre pads i vaskemaskin, eller er det egen prosedyre på det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips, og oppklaring vedrørende DA maskin, men hva menes med wipe down? Forstår at man skal sjekke om det er swirls igjen, eller kjørespor??? Men hva bruker man for et produkt for å finne ut av dette?

Så en ting til, kan man rengjøre pads i vaskemaskin, eller er det egen prosedyre på det?

det stemmer ang wipe down,carpro eraser kan du bruke til det,pads kan waskes i maskin på 30 grader.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan se ut som Krauss er 300 gram lettere enn Kestrel DA6 ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står litt om dette med wipedown her.

Du kan også søke. :)

Man bruker wipedown for å se om det er mer riper igjen (om man har tatt nok, om du lager nye riper osv.) og om du har fått kjørespor eller ikke. Etter wipedown ser du det faktiske resultatet da du fjerner oljene fra produktene som legger seg i de små ripene.

Selv vasker jeg pads i vasken med zalo. Er putene veldig møkkete lar jeg de ligge noen timer i varmt zalovann for å få løst opp alt. Dette gjør jeg også med voksaplikatorer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive