isrihel

Beste bilshampoo

24 innlegg i emnet

Jeg er på utkikk etter en god bilshampoo. Jeg bruker høytrykksspyler og har nå også kjøpt inn skum-kanon. Finnes det noen shampoo som jeg kan bruke hver uke (uten å skade lakken) nå om sommeren og som tar det meste av skitten, slik at jeg slipper å bruke håndvask hver uke. Heller vaske for hånd annenhver uke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker bilt hamber sin autofoam og jif bilshampo litt sånn om hverandre. synes begge rengjør godt i skumkanon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde Jif sin bilshampoo i skumkanonen idag med balndingsforhold 1-10, bilen var dessverre ikke helt glatt etterpå når jeg kun brukte høytrykksspyler etter å ha påført shampoo med skumkanonen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trenger du nok surfex, muligens prickbort og ironx også med på laget

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort+Autofoam fjerner det meste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ofte kan man bruke Prickbort og Autofoam uten å skade lakken ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor ofte kan man bruke Prickbort og Autofoam uten å skade lakken ?

Daglig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foam brukes for å øke virketiden, slik at de produktene som gjør jobben ikke skal tørke ut. Shampoo bruker du i bøtta, Jif sin er for øvrig knallhod.

Surfex HD i 1:20 på vokset bil, 1:5 før kjører polish+voks. Prickbort trenger du ikke å bruke hver gang for vanlig vask. Ca hver 4de gang pleier å holde.

Du kommer ikke på noe måte unna berøringsvask hvis du skal ha ren bil. Bruk tørkehåndkle av god kvalitet til slutt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører/leser stadig om denne Jif bilshampoen, hvem fører den? Noen av samarbeidspartnerene på forumet? Eller i "butikken" på hjørnet? Kan hende den bør testes :) Finnes det en link til produktet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører/leser stadig om denne Jif bilshampoen, hvem fører den? Noen av samarbeidspartnerene på forumet? Eller i "butikken" på hjørnet? Kan hende den bør testes :) Finnes det en link til produktet?

Felleskjøpet selger visst denne :)

http://produkter.felleskjopet.no/trade/productview/1140339

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Exint fører jif, ellers så kan du handle den på fk og staples bl.a :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Exint.no fører denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekk har den også :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scandicshine har også Jif.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Staples har også Jip Bilshampoo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norengros har også ! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter ca 10 måneder fant jeg frem CG Citrus Wash & Gloss igjen denne uka.
Den er fortsatt en utrolig deilig bilshampo. :wub:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jif shampooen er knall bra. Bruker den ren i foamcannon med skruen på minimum og får et bra tykt og varende lag. Bruker den også i bøtta! La nettopp voks og trenger nå bare å foame, spyle av ->tørk! Det som er så bra er pris<kvantitet. Citrus w&g er også,bra men jifen er så mye for krona

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jif shampooen er knall bra. Bruker den ren i foamcannon med skruen på minimum og får et bra tykt og varende lag. Bruker den også i bøtta! La nettopp voks og trenger nå bare å foame, spyle av ->tørk! Det som er så bra er pris<kvantitet. Citrus w&g er også,bra men jifen er så mye for krona

Tørk uten håndvask? *dask på lanken*

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørk uten håndvask? *dask på lanken*

Nå som våren kommer vasker jeg bilen nesten hver dag. Det var en illustrasjon på hvor god jifen er på en nyvokset bil(også uvokset). Lakken er tilnærmet ren men i praksis tørr jeg ikke hoppe over berøring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive