glacius

Klarlakk, lakk problemer

Hei folkens, lenge siden jeg har vært aktiv her beklager dette, har bare ikke hatt tid =/

nå trenger jeg litt hjelp her ,

Jeg har i ettertid merket at lakken på bilen min er UTROLIG dårlig , klarlakk har begynt å falle av som små " biter" på forskjellige steder , blant annet på støtfangeren fremme og på forskjermene og nå i helga på lørdag så jeg det på bakluke =/ jeg er så utrolig frustrert og vet ikke hva jeg kan gjøre.

Jeg har steinsprut fremme og vet at dette hjelper på at lakken kan dette av men på side skjerm fremme og bakluke ??? det har jeg aldri opplevd før. og min støytfanger fremme er grusom dårlig lakkert, der har jeg og opplevd problemer med klarlakken.

Hva kan jeg gjøre med dette ? jeg er utrolig frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Og Mars i fjor fikk jeg bilen lakkert om på side dørene da jeg hadde nenvnt for selger at lakken var forskjellig på fører døren.

Hele venstre siden bortsett fa A stolpen og panser er forskjellig fra resten

Her er bilder av bilen der du kan se farge nyans forskjelllen.

20130413_102816.jpg

Og her er farge forskjellen på bakfanger som jeg fikk med da bilen ble solgt, selger sa at det " var " sånn men man er jo ikke dum og ser at det er helt feil farge =(

20130413_110401.jpg

mvh glacius

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene er tatt hjemme hos meg, og jeg kan bekrefte at fargeforskjellen er slående. Og i den sammenheng da han kjøpte bilen presterte selgeren å si at de har brukt nok penger på bilen, selv om den er i 2-3 forskjellige nyanser

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, det var en syk forskjell! Håper du får noen gode tips her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Updatering

SNakket med bil selger skal til dem på torsdag for å vise, en annen ting

Snakket med de som lakket bilen, han sa de KUN Hadde flekket lakken for å matche det som var fra før så den lakk feilen er enten fra fabrikk, eller fra de som hadde bilen først som har gjort feil < .<

Ivertfall jeg får de til å se på det på torsdag så får en bare håpe, om alt er gale så skal den bli helfoliert til sommeren anways =)

glac

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir bra med folie Christer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tror det som blir løsningen, matt grå metalic folie ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slett ikke helt uvanlig med fargeforskjell på spesielt støtfangere mot resten av bilen, selv fra fabrikk.
De lakkes ikke samtidig og ikke på bil, så de kan få fargeforskjell. Det er mer vanlig (og mer synlig) på metallic.

Det er heller ikke alle som er like flinke til å matche ny farge når det skal lakkeres opp igjen heller..
Det er en kunst ikke alle behersker like godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Takk for svar Magne

Ja selger sa at rød lakk var utrolig vanskelig å matche med bilen ,men er merkelig at venstre side er ganske lik mens høyre er way off .

Jeg får bare se hva dem sier når jeg lever den inn på Torsdagen.

mvh glac

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rød lakk uten metallic er ikke noe vanskeligere enn andre farger i grunn..
Metallic beige/champagne er fæle..

Men er man ikke flink med farger og ikke behersker å blande så er det begrenset hva de kan få til.
Men bedre enn dette burde de i grunn få til selv om de kun bruker fargekartene sine, enig den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De verste fargeforskjellen jeg ser er på sølvfargede biler. Å treffe godt på sølvfarge er en sjeldenhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, de er like vanskelige.
Men metallic generelt er nærmest avhengig av at man fader basen et stykke ut fra reperasjonen.

Har man foreksempel en skade på kanten/nær kanten av et panel bør man fade fargen over på neste panel også for å få en myk overgang, ellers legger metallflakene seg ulikt de gamle og man får en helt tydelig forskjell.

Gjør man dette riktg, samt har en farge som er temmelig lik vil det bli 99%usynlig.

Problemet er bare at det er nesten dobbelt så mye arbeid å lakke 2 panel som å lakke 1, så da prøver man å sluntre unna..

Kunden vil betale så lite som mulig og lakkerer ønsker å få høyere fortjeneste, det er jo helt naturlig, og da ender man opp med et resultat hverken lakkerer eller kunde er helt fornøyd med.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bare legge til så mye som at uansett hvilken farge en Hyundai blir levert i, vil det være trøbbel med å finne en farge som passer.

Jeg har selv lakkert en god porsjon med fabrikknye Hyundaier pga fargeforskjell fra fabrikk. dvs at plastdetaljene er mørkere enn hva resten av bilen er. (men hysj, ikke si det til noen :ph34r: )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan bare legge til så mye som at uansett hvilken farge en Hyundai blir levert i, vil det være trøbbel med å finne en farge som passer.

Jeg har selv lakkert en god porsjon med fabrikknye Hyundaier pga fargeforskjell fra fabrikk. dvs at plastdetaljene er mørkere enn hva resten av bilen er. (men hysj, ikke si det til noen :ph34r: )

Jeg har faktisk lagt merke til dette selv og har konkludert med at ingen Hyundaieiere kan kjøre bil... Bra forklaringen er en annen :)

Grunner de ikke fangerne på fabrikken? Kunne kanskje vært et triks... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men som mange andre fabrikker blir disse plastdetaljene lakkert på andre steder enn selve fabrikken.

Problemet gjelder ikke bare Hyundai ;) jeg tipper hele venstre siden din har vært skadet også har de også lakkert bakfangeren din.

Bare sjekk om dette er lakkert i 1 sjikt eller 2 sjikt (dvs om det er klarlakk eller ikke) hvis du tar litt 3000 papir å sliper litt så kan du se om det blir rødt på papiret :) (poler så opp det du har slipt) Hvis det er ikke er klarlakk på det som er mørkere så tyder det på at det ikke er lakkert noe som helst for å få fargen til å stemme med resten av bilen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Røde biler er de verste fargene man kan lakkere og matche da de blir fort lysere etter noen år på veien iforhold til ny..

Ser man godt nok etter så ser man farge forskjell på selve karosseriet iforhold til andre deler som framskjermer, panser, dører og fangere da de ikke blir lakkert sammen med bilen.. har faktisk mye å hvilken vinkel delen ligger når den blir lakkert iforhold til hvilken hvilken fargenyanse delen får selv om det er fra samme blanding lakk i samme sprøyte..

Ut ifra bilder kan det se ut som at delene har ligget når de ble lakkert iforhold til stående som de blir blakkert på fabrikk..

Dette har jeg fått endel erfaring med fra noen år på karosseri-verksted :)

Endret av vag1990
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wow my svar her takk for det =)

jeg har nå vært og snakket med lakkere i går på Car and Cycle i Harstad og fått forhørt meg han sier dette er DÅRLIG lakk arbeid fra de som har gjort det og ikke gjort fra fabrikk han tok blant annet kniven på siden av fanger og pellet av lakk flakk der og under var det klarlakk og BLANK lakk som han kalte det, utrolig <.< , han sa til meg at han skulle skaffe ny støttfanger og lakke den i stede da det ville bli et mye bedre resultat og i tillegg så ville jeg slippe å bekymre meg for at det ville flasse mer.

Jeg har tatt noen bilder av klarlakken som er vekke på bakluka skal posta det senere helt grusomt så dårlig lakk det er på denne bile N=(

og ja rød lakk er vært jeg vurder sterkt å hel lakkere den på plastidip haha ,men nå var planen min matt grå folie så tror jeg står på den ?=

mvh christer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting

er dette vanskelig fikse ?

20130422_220930.jpgSom du ser så ser det ut som det er skader der ? eller om det er noe som har hakket bort jeg kan ikke huske om dette er noe jeg hadde når jeg kjøpte bilen eller om ungene har latt belte greien truffet og så lukket døren igjen vet det har skjedd et par gangen =(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som et lakkeringsprosjekt for meg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er akkurat under døren der, så det må vel lakkes på ny ? =/

ER temmelig lei hele lakken på bilen jeg skal bare ta det værste så foliere jeg hele skitten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tyder på at de ikke vet hva de holder på de som har lakkert bilen.
enten du skal plastdippe eller foliere bilen, så bil jeg anbefale og pusse litt rundt områdene med løs lakk og evt. ha på litt grunning sånn som på skaden under døren.
på den måten slipper du at lakken under begynner og ruste og/eller at du får store luftbobler etter en stund.
her greier det seg lenge og våtslipe kanten rundt der klarlakk har løsnet så overgangen mellom lakk og klarlakk bli lik 0.
Folie på løs lakk blir aldri noe bra :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive