wanvik

Trykkluftsdrevet skumkanon?

Er det noen her som vet om det finnes trykkluftsbasert skumkanon?

For øyeblikket har jeg ikke høytrykkspyler, men har trykkluft (og trykkluftsbasert "høytrykkspyler").

Til de gangene jeg har behov for ordentlig høytrykk, har pappa en proff Nilfisk steamer, og det er bare 200 meter fra garasjen min, så jeg ser ikke helt behovet for å kjøpe høytrykkspyler bare for å få skumkanon.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tornador har.. Tornador Foam. Ikke noe vannslange i det hele tatt. Kun trykkluft og skumvæske på tank.

Ligger masse filmer på youtuben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :)

Fant akkurat Tornador selv også, og det blir nok både "vanlig" Tornador black og Tornador foam tenker jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så ser Tornador Foam ut til å bli litt i tørreste laget. Husk at mye skumvæske som feks. BH Autofoam skal blandes 1:100 for å ikke prelle av for mye LSP.

Jeg må ærlig innrømme at jeg har nok mer trua på bilnerden sin som csandberg linket til for generell utvendig vask av bil.

En annen ting er at jeg synes ikke foam gjør den helt store susen.. Jeg prøver å være særs nøye med prewash, men merker ikke noe forskjell mellom Surfex 1:20-30 på god Kwazar kanne og Autofoam/Jif etc etc på skum. Jeg legger ofte skum oppå surfex for å skjekke, og den drar ut minimalt med møkk etter Surfex.

De gangene jeg virkelig liker skum er når jeg ikke har tid eller utstyr tilgjengelig for berøringsvask. Da kjører jeg PB, skum og spyler av med varmt HT.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode poeng. Fordelen med Tornador foam er at den kan brukes inne i bilen også, og det er jeg vel så interessert i :) Bestiller en snarlig, så får jeg se om den virker med "våtere blanding" utvendig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode poeng.

Fordelen med Tornador foam er at den kan brukes inne i bilen også, og det er jeg vel så interessert i :)

Jeg vurderte den, men valget falt heller på Tornador Black og Vaq. For interiør er vel vanlig Tornador (classic eller Black) overlegen. Vaq gleder jeg meg til å prøve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne litt.

Har kjøpt og fått Tornador Black og Foam nå, kjempefornøyd!! :)

Dessverre har jeg ikke fått tid til å vaske bil ordentlig etter de kom, men i dag testet jeg bittelitt utvendig på bilen til broren min da jeg lånte bort garasje og utstyr til han for å få han igang på ordentlig vask.

Blandinga var egentlig en svak APC-blanding ment for interiør men vi tømte på mye mer vann og bittelitt Surfex - tynn blanding men ikke så tynt som 1:100. Målte ingen ting, men antar ca én kork Surfex på 1l vann og litt mer APC. (Var vel 2dl 1:10 Meguiars APC i beholderen..)

Skummet ble flott! Noe tørrere enn det som kommer fra høyttrykkspyler, men jeg tror faktisk det kan funke fint både som det er nå og med enda mer vann.

Det gjelder å ha bra med trykkluft og ordentlig slange!

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg har kjøpt en liten Lavor høyttrykkspyler også. Fulgte med "skumkanon" der også, men den er ikke testet enda.

Tror igrunnen jeg berger med tornadoren, men kan alltids kjøpe en god skumkanon hvis den ikke funker som jeg forventet og den som fulgte med spikeren er så dårlig som jeg tror.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive