KimH

Hvilket merke er dette?

Ved første øyekast tenkte jeg Kestrel DAS-6. Men er litt vanskelig å si helt nøyaktig. I værstefall kan du jo ta deg en tur til BilXtra å sjekke hvis ingen andre her vet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lignet litt på DAS-6, men denne ser ut til å ha hastighetsjusteringen på siden (DAS-6 har den bakpå ved ledningen). Formen på hodet og håndtaket var litt annerledes også. Kan potensielt være en god nybegynnermaskin, dette her. Skulle gjerne sett specs på motoren.

Endret av EspenL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en carwise maskin. Finner ikke så mye om man googler det heller desverre. Det er en slags billigserie fra bilxtra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carwise virker som et eget merke bilxtra bruker på noen produkter? Menabo takboks har mekonomen og bilxtra. Hos bilxtra heter den carwise.

Så kanskje DA maskinen har et annet opprinnelig merke??

edit: ser at mekonomen har den maskinen under navnet carwise også.. 1110kr

Artikkelnr: 42-611160
Artikkel: Polermaskin
Anm.: 150mm
Text: 3000-6600 rpm
Info: Professionell polermaskin på 710W. Elektronisk Variabel hastighet på 3000-6600 rpm. Storlek polerhätta: 150 mm
Info: Carwise
Pris: 1110.00 kr
undefined
Endret av Olsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

710W var jo en vetug mengde for den prisen. Hva er det 500W DAS-6 ligger på for tiden? 1500kr?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

850W kestrel das6 pro 1341,- med VIP rabatt hos bilnerden.no (1490,- uten rabatt)

Hadde lett kjøpt kestrel istedenfor den fra bilxtra. (og jeg har kestrel :) )

Endret av Olsen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er blitt så billig nå ja. Da ville nok jeg kjøpt DAS-6 Pro også. Og det har jeg jo :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er like greit gå for noe man veit er bra men ville høre om noen viste mere hadde testet denne så kunne vært et kupp :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme maskin (CarWise) så jeg senest idag i min lokale sørlandsavdeling av Mekonomen til kr 699,-

Det må da være et greit kjøp ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke ha maskin, men fikk denne til 500,- i dag så da ble det et impuls kjøp. Har ikke brukt maskin før så tror denne holder til å gå i gang med litt trening på min kjære Opel Combo ( falmet hvit bil nr 2). Maskinen ser ok bygget ut. Levert med en 150mm bakplate made in china ; ).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke disse gjengene noen plass, feil trykk på skiva? Noen som har god greie på gjenger her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det som står stemmer, så er det 6/16" med 24 gjenger per tomme, altså 9,525 millimeter diameter og ca en gjenge per mm i stigning.Nokså ukurrant med andre ord.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, 6/16" skal jo strengt talt være 3/8"? Vet ikke helt om det hjelper noe på...

Det vanlige på DA er ihvertfall 5/8! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er vel 5/16?

Beklager den, en skrivefeil fra min side med deling av disse dumme brøkene... :P

Klart du har rett i det, IvarB... :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å der var maskinen levert i retur ; ) DAS 6 pro here I come ;)!!

Maskinen hadde 6/16" 24 Gjenger som ikke var å oppdrive noen plass. Stod "sanding plate" merke "Mercury tree" på bakplaten.

Tror jeg sparer meg for litt bry med å kvitte meg med denne.

Endret av Halvtann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive