icodden

CG V-serien på Saab?

Hei, har en 2002 Saab 9-3 Sort (170).

Er jo litt tricky lakk på disse bilene. Fikk anbefalt Scholl S30 med blå og grønn pads på DA.

Har kjørt endel med dette og fått et greit resultat uten holos. Men jeg syns den støver alt for mye.

Har tenkt å prøve v-serien til CG. Er det V36 som vil tilsvare S30? Hvilken combo bør jeg bruke? Kan jeg bruke en grov polish til større riper først, uten å få holos?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan gjerne kjøre grovere polish før v36, både fra v-serien eller andre. Men grovere enn v36 (v34/32) synes jeg bør taes over med v36/38 etterpå for å få opp finishen.

CG hvite puter funker fint på v36, blå/rød kan kjøres på v38 for enda mer glans.

Har faktisk kun klart å lage holo 1 gang på v36 på hvit pute, og det var en "fort gjort jobb" på egen bil der jeg egentlig gav opp hele greia pga jeg fant en skade på bilen som jeg ikke visste om på den tiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd dette produktet på saab lakk? Hvis jeg skal kjøre 2 step, hvilket nummer bør jeg kjøre da?

Viss noen har noen andre bra komboer til tricky saab lakk, så vil jeg gjerne høre :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På et generelt grunnlag så avslutter v36 fint og tar småriper.

Man kan da kjøre v38 for ekstra glans hvis behov.

For korrigering må du nok på v34/32, og da må du trolig over med v36 for å få et pent resultat etter korrigering

Har ikke kjørt på SAAB, så snakker generelt her altså. Men som sagt, grovere enn v36 må du nok beregne 2 stegs.

V36 og finere holder normalt 1 stegs, men da med mindre korrigering.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive