Skallebank

Hvorfor henger skummet slik?

Hallo godtfolk!

Hadde en herlig dag med vask og polering av nybilen i dag, og la merke til noe jeg ikke har vært borti før.

Mulig dette er gammelt nytt for flere her, men noen etter noen nettsøk er jeg like nyskjerrig.

På bildene ligger Prickbort fra vinduer og ned, under skum med CG Mr.Pink som har godgjort seg i 3-4 minutter.

Bilen er en uke gammel og vokset med "gud vet hva" på en svært ujamn og generelt udugelig måte av forhandler. Deler av bilen har vannskrekk som en ny og vokset bil skal ha, mens på andre deler ligger vannet padde flatt..

Se på de to firkantede feltene under dørhåndtak og på bakdør.

Hva kommer dette av?

IMG_3582_zpsf09fc628.jpg

Dette er vask før korrigering, og jeg så ingen lignende effekt i noen av de andre produktene som ble påført utover dagen. Før dette har jeg kun spylt av bilen to ganger, og vasket en gang.

Jeg ser selv at skummet ser generelt ujamnt ut. Mulig såpa er noe dårlig blandet, eller at skumkanonen min trenger en dyserens, men uansett, de firkantene der ser snodige ut..

Varmekilder? kjemi påført av fabrikk eller klargjører?

IMG_3583_zps5bb617a9.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at der de firkantede "merkene" er har det stått en skumkloss som er der for å beskytte døren når du åpner den. Disse blir tatt av ved klargjøring.

Kanskje det ligger igjen et slags lim eller noe etter de?

Edit:

Mtp. plasseringen så er det nok for å beskytte bilen mot dører fra andre biler. Mulig dette er litt rotete forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener.

Har ikke lykkes med å finne noen som helst slags spor som forklarer dette, men du har sikkert rett:)

Edit: og når jeg googler bilder av ikke klargjorte like biler, så ser jeg at det ligger plast der gitt..:D

Vel, akkurat det var det som skulle til for at jeg skulle føle meg skikkelig teit.. :P

Endret av Skallebank
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener.

Har ikke lykkes med å finne noen som helst slags spor som forklarer dette, men du har sikkert rett:)

For å se positivt på det så har de mest sansynlig latt poleringsmaskinen ligge ved klargjøring. :)

Hvordan er vannskrekken på panseret? Der pleier det å ligge folie når bilen fraktes.

Igjenom et lite googlesøk så skjønner jeg hvorfor det står slike klosser på siden av bilene.

2377519554.jpg

Det er ikke mye plass imellom bilene her når du skal åpne døren.

Folien på panseret ser det ut som at er der pga. folk som lener seg til bilen. :P:rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk over hele bilen i dag med en lett runde S30 på DA, noe korrigering med S03, og et lag SV shield til slutt. Så nå er vannskrekken aldeles utmerket :)

Men den var svært skuffende da jeg fikk bilen. Ca halve panseret (venstre side), så vokset og greit ut, mens på høyre side lå vannet flatt.

Venstre side av bilen var generelt ok, mens høyre + fronten og hekken var helt håpløs.

Lurer seriøst på om Bilia kun har tid til å vokse en side av bilene nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som at bilen sto inne i et hjørne da, og ingen gadd å flytte på den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å se positivt på det så har de mest sansynlig latt poleringsmaskinen ligge ved klargjøring. :)

Hvordan er vannskrekken på panseret? Der pleier det å ligge folie når bilen fraktes.

Igjenom et lite googlesøk så skjønner jeg hvorfor det står slike klosser på siden av bilene.

2377519554.jpg

Det er ikke mye plass imellom bilene her når du skal åpne døren.

Folien på panseret ser det ut som at er der pga. folk som lener seg til bilen. :P:rofl1:

Du er inne på noe der :D

De to strategene der så orntli oppegående ut..:)

Høres ut som at bilen sto inne i et hjørne da, og ingen gadd å flytte på den :P

Der har vi svaret! Ikke tid til sånt lengre.. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett, gratulerer med V40 ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett, gratulerer med V40 ;)

Takk for det :) Da er det minst 2 av dem her inne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fin Volvo:)

Søkte litt på nettet for å se om eg fant et bilde med beskyttelse på.

Forklarer "problemet" ditt

VolvoV40_zps1913120c.jpeg

Endret av JørgenT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med fin Volvo:)

Søkte litt på nettet for å se om eg fant et bilde med beskyttelse på.

Forklarer "problemet" ditt

Ser ut som skummet faktisk sitter på framdøren og at det er folie på bakdøren.

Ser nå at det er en rektangel på fremdøren også. Det er ikke noen tvil om at dette er årsaken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et til..

8b201225157PM0cfc.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, fant dette selv og. Men selvfølgelig etter at jeg hadde stilt spørsmålet..

Uansett, samsvarer 100% med mønsteret i skummet, så da vet vi det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive