KrisTun

Vask av bil før lakkering

Skal ta litt rust på bilen og lakkere panelene der det gjelder. Skal sette jobben bort, men de ba meg vaske bilen grundig før jeg leverte den.

Jeg har følgende produkter:

• Prickbort
  • IronX
  • Surfex HD
  • Jif bilshampo (til vaskebøtta)

Lurer litt på hvilken rekkefølge jeg skal velge, og jeg skal helst ikke spyle av bilen mere enn to ganger mellom produktene siden jeg må gjøre dette i en milliondollar vaskehall.

Min plan er:

• Prickbort og felgrens
  • Skumkanon
  • Avspyling
  • Surfex HD og håndvask
  • Avspyling

Hva synes dere? Lurer på når jeg skal legge på IronX.. Burde jeg claye panelene som skal lakkeres, eller er det en selvfølge at de som lakkerer fikser sånt?

Endret av KrisTun
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er første gang jeg har hørt at et lakkverksted har bedt om å få bilen grundig vasket før de gyver løs på den :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er første gang jeg har hørt at et lakkverksted har bedt om å få bilen grundig vasket før de gyver løs på den :P

De ba meg egentlig bare vaske bilen så den var tålig ren før jeg leverte den :P vet de vasker bilen der, men jeg vil bare gjøre det skikkelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkereren kommer til å blir veldig fornøyd med den vaske jobben :) tro meg , er bare en av 100 kunder som vasker en bil så grundig før de levere bilen inn til lakkering . Og de er vel medlemmer her inne :P ironx kan du vel legge på etter du har spylt av surfex . for å så spyle av og avslutte med håndvask ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lakkereren kommer til å blir veldig fornøyd med den vaske jobben :) tro meg , er bare en av 100 kunder som vasker en bil så grundig før de levere bilen inn til lakkering . Og de er vel medlemmer her inne :P ironx kan du vel legge på etter du har spylt av surfex . for å så spyle av og avslutte med håndvask ?

Greit å ha kontroll på at det har blitt gjort bra grunnarbeid :P Vet de er flinke men har lyst til å ta en skikkelig vask uansett :)

Er det greit å slenge på surfex over prickbort da? Er litt synd at jeg ikke har muligheten til å spyle av bilen hjemme, så jeg må betale 35-40kr. pr. vaskeprogram, så må hjem å tømme sparebøssa for å si det slik..

Endret av KrisTun
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kan la prickbort( på tørr bil ) stå en 4-5 min så legge på surfex over hele bilen . for å så la det stå ett par min . Er noe drit med selvaskeanlegg og mynter :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kan la prickbort( på tørr bil ) stå en 4-5 min så legge på surfex over hele bilen . for å så la det stå ett par min . Er noe drit med selvaskeanlegg og mynter :P

Nice! Er noe dritt med de myntene ja :P trenger 20,10 og 5 i mynter for den veksler jo ikke, så blir vel at man putter på 20x2 i stede..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er avspyling før surfex, sånn den får mest mulig kontakt med lakken. Prickbort er oljebasert, og da renner mye av surfex'en rett av når den ligger over prickbort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beste er avspyling før surfex, sånn den får mest mulig kontakt med lakken. Prickbort er oljebasert, og da renner mye av surfex'en rett av når den ligger over prickbort.

Det er nok det beste ja, men jeg kommer meg liksom ikke utenom 4 avspylinger :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive