vardeberg

polering utendørs

hei, snart tid for full polering. -vask, claying, lakkrens, polish, forsegler og VOKS til slutt.

problemet er at her hjemme har vi kun en karport, altså et overbygg over bilen der det kan komme in vind og div støv fra luften. i tilleg tenker jeg litt på tempratursvigninger og luftfuktighet. som forsegling etter polish bruker jeg AG EGP, den skal værtfall herde over natten før jeg tar på AG HD wax.

er det noe fare og la bilen stå ute under et overbygg og dermed legge på voks dagen etter? eller kan da lakken ha blitt "skadet" så det ikke egner seg med voks over "partiklene" som kan ha lakt seg på bilen.

noen som har erfaring eller peiling på dette?

har ingen mulighet til og låne garasje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en fordel med litt varme og tørr luft når sealer skal herde. Men jeg har forøvrig polert maange biler utendørs utrn problem. Problemer oppstår i den værste bjørkepollen sesongen og når det blåser mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg noen presenninger og kle igjen veggene med.

Da stenger du ute mye vind og evt støv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du egentlig EGP under HD Wax?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe deg et trekk for å dra over bilen slik at du ikke er avhengig av å få gjort alt på en dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på LSP så vil jo ikke den virke slik den skal hvis det er litt fuktig vær ute gjennom natta.Lakken kan bli fuktig eller alt for kaldt sånn at du "kanskje" kan få skjolder og du må bruke litt lenger tid på å tørke av.Nå anbefaler jeg ikke i det hele tatt å ta en vårshine der step 2-3 skal utrøres pga fukt, kaldt og ikke minsy støv og blader.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på LSP så vil jo ikke den virke slik den skal hvis det er litt fuktig vær ute gjennom natta.

DP Maxwax er litt følsom for temp og fukt under legging og herding, Collinite 845 holder like bra om bilen kjøres rett ut i regnet etter buffing, så det du skriver der er en sannhet med modifikasjoner. :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tok meg der Knutis;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polerer selv litt ute/i carport og er da ekstra nøye med og blåse av eventuelt støv og rusk som kan forekomme. Liker og blåse rent med trykk luft, spesielt vis du har polert/vokset og venter litt med og tørke av. Personelig ville jeg ikke latt EGP stå over natten når du må stå ute. Får den stå en time eller to på dagen holder det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takker for all hjelp:) da har jeg det mest klart forran meg.

grunden til at jeg legger på EGP under HD wax er for jeg leste at det ble en vanvittig bra finish av det. ble forresen anbefalt to lag med EGP, det tror jeg ikke er noe vits.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takker for all hjelp:) da har jeg det mest klart forran meg.

grunden til at jeg legger på EGP under HD wax er for jeg leste at det ble en vanvittig bra finish av det. ble forresen anbefalt to lag med EGP, det tror jeg ikke er noe vits.

Skal noe brukes før HD wax, er SRP godt egnet. Paint Renovator aller først på mindre riper, kan også gi et løft.

Det er bortkastet tid med EGP under HD wax, hilsen en som ikke har lest det noe sted, men brukt Autoglym i 15 år. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive