Gå til innhold
Mossefix

Armor All Extreme Shield Wax

Recommended Posts

Mossefix    0
Mossefix

Relativt ny voks fra Armor All, og den ser jo ganske så fantastisk ut. Noen som har erfaring?

Vurderer å erstatte Mequiars'voksen mot denne når vårrubbingen og polishen tar til. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit    81
shiznit

Har ikke noe erfaring med de voksene, men hvis dette er en rettferdig test, så er den fra megs elendig :blink:

Eneste flytende voks jeg bruker er Collinite 845, og den kan jeg varmt anbefale. Fin vintervoks når ting må gå kjapt (Hazing og Herding).. Ellers går det i Swissvax :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Det der så i overkant kjøpt og betalt ut.

Forøvrig er jeg enig med forrige taler, Collinite 845 er en knallvoks.

Lett å legge, lett å buffe, kort hazetid (5-10 min), 6-12 måneder holdbarhet, koster rundt 200-lappen og er drøy i bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mossefix    0
Mossefix

Har ikke noe erfaring med de voksene, men hvis dette er en rettferdig test, så er den fra megs elendig :blink:

Eneste flytende voks jeg bruker er Collinite 845, og den kan jeg varmt anbefale. Fin vintervoks når ting må gå kjapt (Hazing og Herding).. Ellers går det i Swissvax :)

Det der så i overkant kjøpt og betalt ut.

Forøvrig er jeg enig med forrige taler, Collinite 845 er en knallvoks.

Lett å legge, lett å buffe, kort hazetid (5-10 min), 6-12 måneder holdbarhet, koster rundt 200-lappen og er drøy i bruk.

http://www.youtube.com/watch?v=fRz7MND3hIM

Det kan jo være at det er et salgstriks, men flere andre videoer som viser voksen i bruk viser jo ganske drøyt resultat.

Flere på BilXtra sier at den er knall i bruk også, virker nesten som en sealer. Skrik ut om noen flere har erfaring!

Tar tipset til meg, hvor og hvem får jeg kjøpt Collinite 845 hos isåfall? :)

Endret av Mossefix

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
shiznit    81
shiznit

845 kan bl.a kjøpes her , bilnerden.no fører også denne, men ser ut til å være utsolgt atm

Og (nesten) aldri stol på hva de sier på bilxstra :ph34r:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skovdahl    58
Skovdahl

Var raskere enn meg gitt! :P

Endret av Skovdahl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Og (nesten) aldri stol på hva de sier på bilxstra :ph34r:

haha, så sant! Er noen der med kompetanse, men mesteparten er hårreisende ræva. Var vitne til å høre at "Bare å claye bilen etter du har spylt den, trenger ikke håndvask heller noe - det er helt fantastisk".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JH86    113
JH86

Uffda... Kan forestille meg resultatet av den behandlingen, ja... Hjelp! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
troeen    2
troeen

den video`n handler om noe annet, men de tester armor all felg sprayen, så den har i allefall en funksjon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mossefix    0
Mossefix

Hehe, den har jeg faktisk tatt på sommerdekkene, gjelder bare å få tatt de på bilen!

Men skrik ut om noen har prøvd voksen :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kratoxy    48
Kratoxy

Redigeringen og klippingen på første del ser veldig mystifistisk ut, se på mustang merke i fronten... Nå er jeg ikke noe særlig glad i Meguiars, men det får bli min sak. :ph34r:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik S    25
Erik S

Jeg har prøvd denne. Fikk en prøve fra Autocare tidlig i februar og fikk prøvd den for en uke siden. Swissvax Shield har så og si takket for seg etter lang og tro tjeneste på lakken gjennom vinteren, og jeg følte behovet for å friske opp med litt ny voks. Flasken stod så fint i hyllen og ropte på å bli testet, og jeg hoppet i det.

Temperaturen var ikke mer enn et sted mellom 7 og 9 grader. Dette skal gå fint da denne kan brukes helt ned til 4 grader. Vasket bilen etter alle kunstens regler og gikk i gang med voksing. Her skal man kun påføre og tørke av igjen uten at voksen skal ligge å haze noe særlig. Jeg delte opp panelene og tok litt og litt og tørket av etter ca. et minutt. Det følger med både påføringspute og mikrofiberklut sammen med denne voksen. Personlig valgte jeg å bruke meguiars påføringspute og Gtechniq mikrofiber, ettersom disse som fulgte med virket ganske "billige". Etter ca. en halvtime var hele bilen tatt, og det var i grunn veldig enkelt.

Er kun en knapp uke siden nå, så holdbarhet skal jeg ikke uttale meg om enda. På forpakningen står det at den holder ca. 10 vask.

Knipset noen raske mobilbilder etter første tur i regnvær:

e14vtg.jpg

fe3qkg.jpg

Det ser jo ganske bra ut etter min mening, og det blir spennende å se hvor lenge dette holder.

Det skal nevnes at jeg ikke kommer til å bytte ut Swissvax Shield med denne når tiden for vårpussen kommer. Dette ble for meg en mellomting mellom det å legge en skikkelig voks og det å gå over med en quick detailer. Kjapt og enkelt var det i alle fall :)

Jeg ville ikke kalt dette for en sealer. Jeg kaller det heller en grei løsning for "mannen i gaten" som vil ha en rimelig, kjapp og enkel beskyttelse av bilen. Erfaringsmessig er det mange av disse som ikke tenker på holdbarhet når de kjøper bilpleie. Det de derimot tenker på er pris og tidsforbruk. Da er det lettere og mer overkommelig å selge inn denne istedenfor den gamle grønne Turtle flasken, fremfor å skulle selge inn en dyrere voks.

Endret av Erik S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
c-j    0
c-j

Hei Erik S;

Hvor lenge holdt beskyttelsen ?

Hva synes du om produktet totalt sett?

Chr.

Endret av c-j

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars Petter Flaatten    1
Lars Petter Flaatten

Fikk også en vareprøve i fra autocare som jeg prøvde på bilen min i våres. Ingen bilder men en liten video av 1 uke gammel påføring. http://www.youtube.com/watch?v=q6D7ar_Xbw0 påført kun på sjåførsiden for å sjekke holdbarheten.

Den var veldig lett å påføre og har en fin beading, men holdbarheten var ikke noe å skryte av. vil si det tok ca 5 vask før det meste av effekten var borte. Men det jeg la merke til som jeg syns var veldig spesielt var at jeg fikk fugledritt på lakken. Når jeg spylte bort dritten så ble det som vanlig en "våt" flekk der hvor dritten har ligget men etter en liten stund forsvant flekken og det begynte å beade igjen. Dette har jeg aldri sett på noen vokser jeg har testet før...

Kanskje jeg prøver en runde i sommer igjen etter at AG HD voksen jeg har nå har gitt seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Snart ut for å legge litt LSP med Armor all shield. Blir bare som vedlikehold s LSP. Moro og teste litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Har prøvd denne noen ganger selv, lett å legge og lett å buffe.
Beader fint gjør den og, men holdbarheten er dårlig. Til den prisen (289kr) er det mye annet kurant på markedet også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED
1 time siden, Knutis skrev:

Har prøvd denne noen ganger selv, lett å legge og lett å buffe.
Beader fint gjør den og, men holdbarheten er dårlig. Til den prisen (289kr) er det mye annet kurant på markedet også. :)

Eg har bare nokre små vareprøver som eg fekk med noko anna eg kjøpte her inne, fekk bare teste litt på panser uten å polere føsrt bare vask. Kommer nok til å ta vår shine om ikkje så lenge då blir det noko anna på lakken enten Zymol atlantique eller Ezyme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis
22. februar 2016 - 12.26, ALFRED skrev:

Eg har bare nokre små vareprøver som eg fekk med noko anna eg kjøpte her inne, fekk bare teste litt på panser uten å polere føsrt bare vask. Kommer nok til å ta vår shine om ikkje så lenge då blir det noko anna på lakken enten Zymol atlantique eller Ezyme.

Det var ikke sånn ment Alfred, bare generell info. :)

Moro å prøve nye ting, var derfor jeg tok med meg vareprøver av denne jeg og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED
4 timer siden, Knutis skrev:

Det var ikke sånn ment Alfred, bare generell info. :)

Moro å prøve nye ting, var derfor jeg tok med meg vareprøver av denne jeg og.

He he ingen problem. gøy å prøve noko nytt. Har nok av vokser å bruke så ingen problem der nei.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig