tommy_sn

Clay - anbefaling som ikke lager merker

Hei

Noen som kan anbefale en mild clay som ikke lager merker i litt mykere lakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt merker vil du vel få av clay uansett? :P er jo anbefalt å korrigere etter clay såvidt meg bekjent :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clay uansett kan lage litt merker i bløt lakk.

Meguiars sin clay kit har jeg likt som en mild type, men jeg har også brukt BiltHamber mild her uten å lage merker, selv om andre syntes den lagde litt merker.

Pass på å bruke en klump på litt str og flat den skikkelig ut før du begynner, pass på at det er varmt i været eller kna den ofte i varmt vann når du clayer. Ikke vær gnien på claylube, og spray både clay og bil når du starter clayingen :)

Husk også prickbort/IronX som prewash, de fjerner mye, så slipper clayen å ha for mye å jobbe med..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinnacle ultra poly clay er veldig god på å ikke lage merker. Tror faktisk jeg aldri har sett den marrer, selv myk lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autofinesse sin claybar og tilhørende claylube "glide" var veldig bra syntes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også brukt Sonus Ultra Fine Clay på myk Toyota lakk uten å se merker etter den. Men siden den er såpass mild så må den jobbes litt med for å fjernet ulumskhetene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte clayen som følger med i Mequiar's Quik Clay Kit nå i helga med 500ml ONR 1:64 som clay lube. (Jeg brukte opp Quik Detailer Mist & Spray som følger med i kitet sist gang.) Denne clayen er mild og det ble ingen synlige merker.

Har også kjøpt inn en pakke med Bilt Hamber soft clay, men har ikke fått testet denne ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BH Soft er noe hardere enn den i Megs' claykit. Varm den skikkelig opp først og ha litt varme i panelene om mulig, så lager den lite til ingen merker. Er panelene kalde blir det merker av det meste, egentlig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive