Gå til innhold
NoBrain

Erfaringer med Royal Mail

Recommended Posts

NoBrain    7
NoBrain

Hei, jeg har bestilt endel småtterier fra UK i det siste (eBay, DetailedClean, EliteCarCare og Gtechniq) og samtlige småpakker er blitt sendt med Royal Mail.

Som oftest så får jeg beskjed om at ordren er raskt ekspedert og postlagt fra webshopen sin side, men jeg opplever ganske så stor forskjell i leveringstid på Royal Mail sin side. Har opplevd å få ordren bestilt en uke etterpå levert før ordren bestilt en uke tidligere fra samme sted :huh:

Foreløpig så har jeg mottatt alt jeg har bestilt til slutt, men som sagt leveringstiden kan variere endel. Andre som har samme erfaringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Bestillte en kjole for samboern, denne ble betalt på eBay 1. Mars, sendt med Royal Mail 2 timer senere og levert til meg idag 4. Mars, fra England.

Passelig kjappt det?

Min erfaring er at tregheten kommer når pakken passerer riksgrenseskiltet det står Norge på desverre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Samme erfaring som popp jeg å. Tregheten starter hos tollen når pakken kommer til Norge og fortsetter hele veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JH86    113
JH86

Deler Popp og Oluf sine erfaringer...

Handla en ny LCD-skjerm til en laptop, og pakking/shipping fra firma tok ikke lange tida.

I dette tilfellet hadde Tollen åpna pakka, men vet ikke hvorfor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Så lenge det er standar shipping og ikke economy så går det veldig fort til Norge (eBay)

men tar tid i Norge...

Siste modellflyet jeg kjøpte tok 2 dager fra Singapor til Norge og nesten 2 uker fra Gardermoen til Gjøvik..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NoBrain    7
NoBrain

Takk for svar. Da forstår jeg at problemet er i Norge. Ingen tegn til at pakkene er blitt åpnet og inspisert. Mener å huske at dette har skjedd meg et par ganger tidligere og da har det blitt eksplisitt merket på pakkene det gjelder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JH86    113
JH86

Jada, det var merket med klistrelapp "åpnet i toll", ellerno...

Men det var ikke krysset av hvorfor... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Takk for svar. Da forstår jeg at problemet er i Norge. Ingen tegn til at pakkene er blitt åpnet og inspisert. Mener å huske at dette har skjedd meg et par ganger tidligere og da har det blitt eksplisitt merket på pakkene det gjelder.

Trenger ikke å bli åpna for å ligge lenge, holder vistnok i massevis at de ikke gidder å sende pakken videre på noen dager/uker/måneder....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Trenger ikke å bli åpna for å ligge lenge, holder vistnok i massevis at de ikke gidder å sende pakken videre på noen dager/uker/måneder....

Tror de har 14 dager på å fortolle pakken om jeg husker riktig, klarer de det ikke innen den fristen må de sende pakken uansett. Det er i hvertfall det jeg har lest/hørt, om det stemmer er jeg ikke 100% sikker på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Jeg har gode erfaringer med Royal Mail, går fortere enn mye annet.

Det faste godset vi har på jobb har dem 10 dager på seg til å fortolle etter at det er sendt, hvis ikke så blir det trøbbel med tollvesenet, det er slik jeg har forstått det ihvertfall, Oluf :) Siden jeg kun hjelper til på fortolling iblant og syns det er mye "unntak" for hver eneste ting så har jeg funnet ut at jeg bare jobber og ikke stiller så mange spørsmål med ting som ikke har noe å si for jobbingen, hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Oluf    328
Oluf

Det faste godset vi har på jobb har dem 10 dager på seg til å fortolle etter at det er sendt, hvis ikke så blir det trøbbel med tollvesenet, det er slik jeg har forstått det ihvertfall, Oluf :)

Jeg tror det jeg tenker på er hvis pakken sendes med Posten fra den ankommer Norge. Hvis det er ett annet fraktselskap som frakter pakken hele veien til ditt lokale postkontor så vil jeg tro det er egne vilkår og varianter på fortolling. FedEX for eksempel betaler inn momsen for deg på forhånd, og så får du regning direkte fra dem, så slipper pakken å måtte vente på fortolling. Genialt :)

Endret av Oluf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Tror de har 14 dager på å fortolle pakken om jeg husker riktig, klarer de det ikke innen den fristen må de sende pakken uansett. Det er i hvertfall det jeg har lest/hørt, om det stemmer er jeg ikke 100% sikker på.

Jeg pleier ringe dem og spørre hva problemet er og hvorfor de ikke klarer å sende pakken videre til meg når den har ligget der 3-4 dager... forutsatt at jeg har sporingsnummer, såklart. Plutselig er pakken på vei videre. Merkelig, det der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Vi leverer ut pakken til kunden selv om ikke fortollingen er tatt, og det har vi lov til. Men hvorfor Posten holder igjen vet jeg ikke, kanskje de ser det på som litt mer risikabelt når en privatperson skal betale, og de må legge ut for vedkommende? Kan også være at når de fortoller så får sendingen "Status 5" som er dokumentkontroll som kan ta noen dager, eller som kan være OK over natta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Vi leverer ut pakken til kunden selv om ikke fortollingen er tatt, og det har vi lov til. Men hvorfor Posten holder igjen vet jeg ikke, kanskje de ser det på som litt mer risikabelt når en privatperson skal betale, og de må legge ut for vedkommende? Kan også være at når de fortoller så får sendingen "Status 5" som er dokumentkontroll som kan ta noen dager, eller som kan være OK over natta :)

Det er fordi Posten er en vernet bedrift...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Sitter nå og venter på en pakke fra England med nytt hjullager til Pajjen.
Den ble booket og sendt med interparcel, et firma jeg ikke har erfaringer med fra før, men som jeg nå kaller møkkafirma og anbefaler folk å holde seg unna.

De estimerte levering fredag 12.april, men etter at Posten fikk tak i pakken min forrige torsdag, er den nå heldigvis lastet på bil for utkjøring allerede idag! :)

Jeg er en av de som ikke kan få rost Posten nok for den jobben de gjør, de har alltid fungerende sporing, de leverer alltid enten til meg eller til mitt lokale postkontor og det går faktisk an å ringe kundeservice for å få hjelp.

Tilbakemeldingen jeg fikk fra interparcel.com var forresten slik:
Dear Knut,

Unfortunately this service is not a guaranteed service and we cannot speed up the process.

Please accept our apologies for any inconvenience caused.

Regards,

Kimberley Newark
Customer Service Advisor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig