Øyvind G

Deleteknapp feil funksjon.

Har de siste dagene hatt problemer med at bruk av deleteknappen i skrivefeltet på dette forumet ender med at store deler eller all tekst i feltet blir slettet. Jeg bruker denne knappen endel ved skriving da den sletter motsatt vei av backspace.

Flere ganger har jeg måtte begynne å skrive på nytt pga. alt har blitt slettet.

Dette opplever jeg kun her, men det kan likevel være tilfelle at problemet ligger på min PC.

Er det noen andre her som opplever dette nå eller har hvert borti dette før?

Er det noen som har forslag til hva det kan være?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er lange innlegg du skal skrive så bruk tekstbehandleren lokalt på PCen først. Aldri stol på en internettside, da det er mye mer rom for feilkilder slik. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd en annen nettleser?

Hvilken bruker du forresten?

Endret av HaakonH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er lange innlegg du skal skrive så bruk tekstbehandleren lokalt på PCen først. Aldri stol på en internettside, da det er mye mer rom for feilkilder slik. :)

Det hender faktisk at jeg gjør det. I mange tilfeller lagrer jeg faktisk tråder som f.eks S&S og guider tilfelle det skal skje noe. Det er også praktisk mtp. at forskjellige forum har "snakker forskjellig språk" hvis tråden skal postes på andre steder også.

Prøvd en annen nettleser?

Hvilken bruker du forresten?

Har ikke prøvd det nei, men det er et godt forslag. Rart det kun er på DCN jeg har dette problemet da (nå bruker jeg riktignok dette forumet mye mer enn andre forum).

Jeg bruker Firefox.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som selvskreven hurtigknapp-elsker fikk en liten tanke her:

Du kommer ikke borti "shift"- eller "alt"-knappen når du trykker "del"?

Da bestemmer markøren seg for å slette hele linjer mot høyre... :ph34r:

*Edit: (Og så trykker man selvfølgelig "post" når en ikke er ferdig... :P)

Hva med "ctrl"+"z" for å angre når noe blir borte? Antar egentlig du har prøvd...

Endret av JH86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som selvskreven hurtigknapp-elsker fikk en liten tanke her:

Du kommer ikke borti "shift"- eller "alt"-knappen når du trykker "del"?

Da bestemmer markøren seg for å slette hele linjer mot høyre... :ph34r:

Trodde ikke det, men ser at Ctrl + Delete gjør dette. Siden dette skjer av og til, så kanske det faktisk er årsaken? Skal prøve å være oppmerksom på dette.

De fleste gangen har alt blitt slettet. Ikke bare det til høyere for markør, men det det finnes sikkert en hurtigkombo for å slette all tekst også.

Selv liker jeg også hurtigtaster og bruker det mye selv, men denne funksjonen har jeg aldri brukt eller vist om.

Edit:

Etter litt testing ser jeg at End + Delete sletter alt. Disse knappene sitter rett ved siden av hverandre, så her er sannsynligheten stor for at dette er tilfelle. Er man litt kjapp, så er det fort gjort å trykke imellom End og Del.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig... Jeg mente ctrl istedetfor shift! Må prøve å tenke litt før jeg åpner kjeften (i dette tilfellet før jeg skriver!) :P

Men, prøv å huske å bruke ctrl+z for å angre neste gang alt forsvinner! Dette har fungert for meg mange ganger, selv om det ikke er noen egen angreknapp i tekstboks/-behandler... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet End + Del på et VBulentin forum nå og der skjer det ingen ting, så da er det nok dette som har skjedd.

Ctrl + Z er ingen dum ide. At ikke jeg tenkte på det.

Testet det akkurat og det fungerer å angre! Det er faktisk angreknapp her også Blå piler på øverste linje. ;)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjedde det igjen. Denne gangen er jeg sikker på at jeg kun trykket på Del. Nå skjedde det samm som skjer hvis du trykker Ctrl + Del.

Testet flere ganger for å være sikker på at jeg kun trykket på Del. Fikk god bruk for angreknappen, så noe godt har kommet frem i denne tråden.

Dette skjedde istad, men nå kan jeg bruke Del knappen på vanlig måte igjen. Merkelige greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjedde det igjen. Denne gangen er jeg sikker på at jeg kun trykket på Del. Nå skjedde det samm som skjer hvis du trykker Ctrl + Del.

Testet flere ganger for å være sikker på at jeg kun trykket på Del. Fikk god bruk for angreknappen, så noe godt har kommet frem i denne tråden.

Dette skjedde istad, men nå kan jeg bruke Del knappen på vanlig måte igjen. Merkelige greier.

Jeg plundret også med dette da jeg lagde S&S nå. Det meste forsvant når jeg skulle minske avstand mellom bilder etc. med delete-knappen. Samme problem både med IE og Chrome. Glad det finnes autolagring og gjenoppretting på forumet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være editoren på forumet som tøyser da, siden flere merker det og det kun har vært de siste dagene.

Serveren slet jo med ressursforbruket nå også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive