Larsern

S&S: 1996 Jaguar XJ 3.2

Endelig ble det en S&S på denne. Det som skulle være et ganske kjapt prosjekt har dratt ut i månedsvis pga jobb, knust finger, sur kone og andre ting som er helt utefor min kontroll.

Bilen er en 1996 Jaguar XJ 3,2. En svært falmet skjønnhet som ble kjøpt usett på auksjon i slutten av oktober. Den gikk dessverre ikke for egen maskin og ble hentet på henger i november. Heldigvis stod det ikke så ille til som fryktet. Et nytt rele til bensinpumpen fikk liv i den igjen og etter en ny slange til servoen, nye skiver og klosser, litt rep av lys, el seter og et nytt viskerblad ble den EU-ok i januar.

Så var det pynten... Bilen bar preg av å ikke ha fått noe særlig pleie på lang tid og det lille som er gjort er av tvilsom kvalitet. Blandt annet var et hull i førersetet fyllt med silikon. Meget dårlig løsning!

Siden jeg ikke har notatene mine nå får produktlisten komme senere..

Utgangspunktet:

xj001.jpg

xj002.jpg

xj003.jpg

xj004.jpg

xj005.jpg

Vask:

xj006.jpg

xj007.jpg

xj008.jpg

xj009.jpg

xj010.jpg

xj011.jpg

xj012.jpg

xj013.jpg

xj014.jpg

xj015.jpg

xj016.jpg

Motor:

xj201.jpg

xj202.jpg

xj203.jpg

xj204.jpg

xj205.jpg

xj206.jpg

xj207.jpg

xj208.jpg

Interiør:

xj301.jpg

xj302.jpg

xj303.jpg

xj304.jpg

xj305.jpg

xj306.jpg

xj307.jpg

xj308.jpg

xj309.jpg

xj310.jpg

xj311.jpg

xj312.jpg

xj313.jpg

xj314.jpg

xj380.jpg

xj381.jpg

xj382.jpg

xj390.jpg

xj391.jpg

xj392.jpg

xj393.jpg

xj394.jpg

xj395.jpg

xj396.jpg

xj397.jpg

Lakk:

xj101.jpg

xj102.jpg

xj103.jpg

xj104.jpg

xj105.jpg

xj106.jpg

xj107.jpg

xj108.jpg

xj109.jpg

xj110.jpg

xj111.jpg

xj112.jpg

xj113.jpg

xj114.jpg

xj115.jpg

xj116.jpg

xj117.jpg

xj118.jpg

xj119.jpg

xj120.jpg

xj121.jpg

xj122.jpg

xj123.jpg

xj124.jpg

xj125.jpg

xj126.jpg

xj127.jpg

xj128.jpg

xj129.jpg

xj130.jpg

xj131.jpg

xj132.jpg

Resultet:

Frontfangeren har ikke fått noe pleie da denne tatt så mye juling at lakk er eneste løsningen.

xj901.jpg

xj902.jpg

xj903.jpg

xj904.jpg

xj905.jpgxj906.jpg

xj907.jpg

xj908.jpg

xj909.jpg

xj910.jpg

xj911.jpg

xj912.jpg

xj913.jpg

xj914.jpg

xj915.jpg

xj916.jpg

Endret av Larsern
28

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt bra jobb dette her!

Forferdelig utgangspunkt, og et nydelig resultat :)

Må være noe av det sykeste jeg har sett av 50/50 :o

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy, for en turnover! Helt rått hvordan du fikk interiøret så og si som nytt. Cred, cred, cred!

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig flott jobb på sinnsykt deilig bil. Grønn knapp er en selvfølge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rene restaureringen dette her, jo! Kanonbra jobb på gromslede!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk løft på en flott slede!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow! Imponert over jobben, cred velfortjent!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o

Hva var galt med setet egentlig? Så ut som det var svimerker (brennmerker?)

Svært god jobb på en bil som trengte seg en shine! Creds! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på sidestøtten på førersetet? Dette er en herlig kombinasjon av silikon og lim fra gaffatape. Fantastisk måte å reparere skadede skinnseter :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaahh! Teip fikser det meste ja.. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjorde du med setene, og hullet for at det skulle bli slik? :o

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skadene er reparert med filler og farge fra Dynamix. Dessverre ikke helt optimalt på førerstolen da skaden er over en søm, men alt er bedre enn slik det var.

Endret av Larsern
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo x ganger bedre ja..! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike det blei forskjell ja! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive