Gå til innhold
BMWDoktorn

Overflaterust på hjulnav

Recommended Posts

BMWDoktorn

post-3987-0-39327600-1364138179_thumb.jppost-3987-0-55297800-1364138238_thumb.jp

Hvordan fjerner jeg dette, får det til å se pent ut igjen og unngår at det kommer tilbake?

Kanskje:

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_49&products_id=44

Og

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_73&products_id=231

En ting er helt sikkert. Det skal bort koste hva det koste vil.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bigbird

Den delen av bremseskiven kan med fordel lakkes. om du har mulighet så kan du ha skiven i ein ultralydvasker. Evt. pussing og deox. Rust vil også smitte over i form av bremsestøv og rust fra selve navet (innenfor bremseskiven).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G

Her ville jeg brukt Deox gel for å fjerne rusten. Jeg har laget en liten test på produktet her. Dette produktet er effektivt hvis det får stå lenge nok.

Bilt hamber har også en grunning som stopper rust (Hydrate 80) og en 2K Epoxy lakk (Epoxy Mastic Black) som skal tåle litt røffe forhold. Jeg har ingen lang erfaring med disse to produktene da jeg akkurat har kjøpt de, men førsteinntrykket er bra. Her kan du se de i bruk.

Det er vel egentlig bremseskiven din som er rusten og ikke navet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
BMWDoktorn

"Det er vel egentlig bremseskiven din som er rusten og ikke navet. ;)"

Hadde jeg skrevet bremseskive hadde noen sikkert skrevet at rusten slites bort når du bremser. Derfor bildene.....

Skal bestille gel og grunning. Dette blir jo temmelig varmt etter hvert (kona kjører hardt) så lakken må vel være varmebestandig? Fargen må være lik originalen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
JH86

Jeg har børstet rent med stålbørste, og sprayet med svart motorlakk (sånn 650 °c varmebestandig).

Sprayet både calipere og nav, ser ut som at det holder bra! Nå er det bare møkkete... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn O

Jeg brukte stålbørste, avfetting og kaldgalv på mine. Har holdt bra et års tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G

"Det er vel egentlig bremseskiven din som er rusten og ikke navet. ;)"

Hadde jeg skrevet bremseskive hadde noen sikkert skrevet at rusten slites bort når du bremser. Derfor bildene.....

Skal bestille gel og grunning. Dette blir jo temmelig varmt etter hvert (kona kjører hardt) så lakken må vel være varmebestandig? Fargen må være lik originalen...

Jeg har brukt Hammerite på mine skiver, kalippere og eksosen (faktisk) og det holder seg greit selv om Hammerite ikke er en lakk/maling som er spesielt laget for å tåle varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×