Gå til innhold
ANM

Øke lagringskapasiteten?

Recommended Posts

ANM    157
ANM

Kunne det vært på sin plass å øke lagringskapasiteten for VIP medlemmene evt regne litt på det og tilby mer plass mot kostpris? Den interne bildefunksjonen er jo glimrende i og med at man slipper og skrolle for å kikke på bilder. Tenker først og fremst på S&S forumet, hvor trådene er primært bildebaserte og ofte svært lange. Dessuten kan det jo være en idé at DCN eier sitt eget innhold slik at eldre tråder kan bevares bedre?

Bare en tanke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Jo det har du rett i, men jeg tror nok at kapasiteten måtte utvides svært mye om dcn skulle tatt vare på alle bildene. I en s&s blir d vel lagt ut mellom 20-500 bilder i en tråd! Tror kapasiteten raskt ville vært sprengt da.

Men jeg skjønner poenget ditt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ANM    157
ANM

:) Ja, nå tror ikke jeg at det bare er å knipse med fingrene og så får alle et par gig til rådighet. Men alt er mulig og det er vel primært et kostnadsspørsmål. Det er vel heller ikke så mange medlemmer som lager disse flotte S&S trådene, så det går jo an å sette et tak og en behovsvurdering på vært enkelt medlem, evt tråd.

Jeg synes i det minste at de som har fått status som "Approved Detailers" også kunne få nøkkelen til byen, slik at de kunne lagre bildene lokalt. Og så kan en slik, Joe Blow, som meg få mulighet til å betale litt for ekstra plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

"Noen gig" forsvinner fort:

# du -sh 2012.06.08-10\ Mercedes-Benz\ E200
26M 2012.06.08-10 Mercedes-Benz E200

Det er diskforbruk for bildene for Mercen jeg tok i fjor. Disse bildene ble tatt i RAW opprinnelig:

# du -sh 2012.06.08-10\ Mercedes-Benz\ E200/RAW
4.5G 2012.06.08-10 Mercedes-Benz E200/RAW

De ble så fikset litt på, resizet til håndterlige størrelser og endte da opp som vesentlig mye mindre enn de var, og egentlig mindre enn jeg ønsket, men siden båndbredde er et problem gikk det for treigt å overføre 190 bilder på rundt 2MB stykket... 190 bilder á 2MB er jo 380MB, så "noen gig" per bruker blir fort brukt opp, og om DCN ligger på et betalt webhotell med begrenset diskplass koster det fort mye å ha Nok Plass til alle som vil ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

De ble så fikset litt på, resizet til håndterlige størrelser og endte da opp som vesentlig mye mindre enn de var, og egentlig mindre enn jeg ønsket, men siden båndbredde er et problem gikk det for treigt å overføre 190 bilder på rundt 2MB stykket... 190 bilder á 2MB er jo 380MB, så "noen gig" per bruker blir fort brukt opp, og om DCN ligger på et betalt webhotell med begrenset diskplass koster det fort mye å ha Nok Plass til alle som vil ha.

DCN ligger ikke på webhotell, jeg tror de fort hadde blitt kastet ut fra det mtp antall besøkende og trafikken som er her. Krever mye minne. Men dog så TROR jeg DCN pr nå har VPS, men de har fått en oppgradering som jeg ikke vet hvor stor er. Dette er nok noe som Dennis må svare på, men si man skal øke plassen ytterligere 100MB pr bruker så er det snart om en del GB siden det er en del VIP medlemmer her. Nå er ikke diskplass så utrolig dyrt i norge lengre, men derimot koster trafikken betraktelig mye mer i Norge enn i USA.

Endret av kristian_

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Bedritent at jeg ikke har egen server på skikkelig linje, ellers skulle jeg pinadø satt opp egen server til DCN. Med mye plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ANM    157
ANM

"Noen gig" forsvinner fort:

50MB forsvinner fortere. :P

Nå tar dere jo opp problemstillinger som jeg allerede har belyst. Økt trafikk /behov for lagringsplass er jo høyst løsbare problemer. Alle VIP medlemmer bør vel ikke få 100MB eller mer, men om noen ønsker det kunne man kanskje ha fått tilbud om det, kunne hatt grader av medlemskap, slik som andre forumer! Går jo an å ta en rask undersøkelse og hvis det kun er jeg som er interessert, noe det later til, så er det jo ingen problemer.

Tror uansett S&S hadde blitt bedre om man slapp å skrolle seg gjennom alle bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    534
Dennis

Har doblet det til 100mb for VIP medlemmer nå :)

Men man kan spare mye plass til bilder hvis man endrer størrelsen på bildene før man laster opp. Som regel trenger man ikke bilder av høyeste oppløsning og kvalitet. Og et bilde tar da fort kun 3-400kb istedet for 2-3mb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Har doblet det til 100mb for VIP medlemmer nå :)

Men man kan spare mye plass til bilder hvis man endrer størrelsen på bildene før man laster opp. Som regel trenger man ikke bilder av høyeste oppløsning og kvalitet. Og et bilde tar da fort kun 3-400kb istedet for 2-3mb.

Mine S&S-bilder er 100-150KB pr stk, hovedsaklig for å spare nedlastingstid. Siden jeg lagrer dem på egen server har jeg mer enn nok plass å ta av, flaskehalsen er som tidligere nevnt båndbredden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig