Gå til innhold
bjorke

bjorke's bildetråd..

Recommended Posts

bjorke    377
bjorke

Tenkte det var artig for en nybegynner som meg å legge inn litt bilder..? Ja takk til kritikk og tilbakemeldinger.

Starter med ett jeg tok etter sist detail:

DSC_0517-2.jpg

Jeg ser i ettertid at jeg godt kunne tatt bilde litt nærmere. Ble litt langt unna synes jeg. Men ellers synes jeg at jeg får frem fargen på bilen veldig bra :)

Endret av bjorke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Syns det er et veldig fint bilde jeg, gjør ingenting at det er litt langt unna for min del.. Må jo få med litt av naturen også da :)

Men ser noe feil med den mørke fargen rett under fangeren.. Er akkurat som om at det går ei linje der..

Bare meg som ser det eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Syntes ikke bilde var så gale jeg.Hvis du ser det på den måten at det skaper kontraster med sølv mot høstfarger så er det en meget pen kontrast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Ser ikke helt hva du mener Tommy. Bildet er lyst opp litt i Photoshop, kan det være det? Kan ingenting om Photoshop for den saks skyld heller..hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Joda eg ser streken eg og ved nærmere ettersyn... irriterende når bildet ellers var så bra.

Uansett ellers var bilde flott om du spør meg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Nå ser jeg det faktisk! Og da skjønner jeg hva det er, jeg strekte rundt bilen i Photoshop og lyste opp feltet. Det er sikkert det... Nå ble jeg jo busted også..hehe. Men takk for kommentarene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Hvis du merker opp, må du huske å bruke feather for fine overganger! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Hvis du merker opp, må du huske å bruke feather for fine overganger! :)

Aldri hørt om feather, men skal huske på det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Foretok en kjapp redigering av bildet jeg.. Du må bare si fra hvis jeg skal slette det :)

DSC_0517-3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Bare artig det Tommy :thumbup: Litt grønt kanskje, men ser kjempebra ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Cutta vekk litt levels, justerte farge balansen og kurvene.

Ble litt grønt ja, men syns det ser litt cleanere ut egentlig.. Men det er bare en smakssak :)

Tror jeg har leka med photoshop i 6-7 år nå, skal bli moro å ta egne bilder å leke med!

For å bruke feather, høyreklikker du bare inni omrisset du har merka, så finner du det.

Der må du velge antall pixler den skal fade ut på, 5 står som standard mener jeg på. Er helt greit å bruke.

For å fjerne den kanten under fangeren, brukte jeg rett og slett bare Burn tool :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Har mye å lære om Photoshop skjønner jeg :) Men artig at noen kan det! Skal få lagt opp flere bilder etterhvert :) Takk for hjelpen så langt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
virtual    83
virtual

Bare hyggelig det! Man kan gjøre alt med photoshop.

Du må bare spørre hvis det er noe jeg kan bidra med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten
Tenkte det var artig for en nybegynner som meg å legge inn litt bilder..? Ja takk til kritikk og tilbakemeldinger.

Starter med ett jeg tok etter sist detail:

DSC_0517-2.jpg

Jeg ser i ettertid at jeg godt kunne tatt bilde litt nærmere. Ble litt langt unna synes jeg. Men ellers synes jeg at jeg får frem fargen på bilen veldig bra :)

Jeg synes bilde var veldig bra slik som du har tatt det. Jeg begynner å få mer å mer sansen for å ta bilder på litt avstand, og noen ganger ta bilde litt høyere enn objektet hvis mulig. Som sakt synes jeg det var et fint bilde!! Hvis man skal være litt kritisk, så måtte det være at bilde er i overkant lyst etter min smak, men det er jo kjapt å mekke det til i PS.

For å bli bedre i photoshop og programmer generelt, så ligger det mye bra stoff på nettet, og da youtube liker jeg. Nå har det ikke vært PS CS jeg har satt meg inn i, men derimot litt "tyngre" programmer som Autocad Inventor, Maya og 3ds Max. Men det er jo som regel ikke programmet som setter hindrene, det er kreativiteten det står på ;)

Endret av Lahega

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Takk for den :) Ja, har lyst opp bildet litt i PS, du ser hvor linjene går...hehe. Må titte litt på youtube skjønner jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Da har jeg fått igjen den bærbare PC'en fra reparasjon, og tenkte å dele noen bilder jeg har tatt med dere. Dette er på ingen måte noen utrolig flotte bilder, bare noen jeg var fornøyd med :) Noen er tatt med et Canon Ixus 65, resten med mitt Nikon D40 med standard linse kjøpt i sommer. Ingen av bildene er redigerte på noen som helst måte, bortsett fra de jeg har skrevet det på..

Igjen, ingen "WOW"-bilder altså ;)

Disse er tatt med et vanlig Canon Ixus 65:

Tatt på svigerfamilien sin hytte(redigert):

blomst.jpg

Tatt i Åre faktisk..Kunne gå helt nærme uten at han rikket seg..hehe:

IMG_1427.jpg

Dette er faktisk meg, tatt av samboeren på en go-cart bane(redigert):

bo.jpg

Gamle mopeden:

IMG_0115.jpg

IMG_0036.jpg

Tatt på et lokalt Porschetreff:

IMG_1380-1.jpg

IMG_1375-1.jpg

Resten er tatt med Nikon-kameraet..

Noen forsøk på HDR uten stativ...hehe:

stativermusthave.jpg

hdrrs4test11-1.jpg

HDRtest2-1.jpg

Litt mer av RS4'en(ikke redigert her altså..jo, det første er litt redigert)

DSC_0517-3.jpg

DSC_0504-1.jpg

DSC_0350-1.jpg

DSC_0340-1.jpg

Så et par av Land Cruiseren:

DSC_0146-2.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0174.jpg

Min brors Yamaha YBR125:

DSC_0020-1.jpg

Så noen til tatt på svigerfamiliens hytte:

DSC_0048-1.jpg

DSC_0051-2.jpg

DSC_0042-3.jpg

DSC_0075-3.jpg

DSC_0083-2.jpg

Det var det for denne gang... Håper dere synes de var ok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Likte virkelig godt det bildet av den sølvgrå porschen. Var kult det av peisen og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke
Likte virkelig godt det bildet av den sølvgrå porschen. Var kult det av peisen og :)

Takker :) Porschen er en 996 Turbo...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maarten    3
Maarten

Er jo noen godbiter her ja! Porsche er og blir det ultimate sportsbilen for meg. Den er jo ikke helt uoppnåelig heller ;)

Er bare å stå på, så skal du se at du får enda flere godbiter! Er mange ganger slik at man ikke ser godbitene før man kommer seg hjem foran pcen. De som man tror er veldig bra, kan være helt annerledes.. ;) Men det er alltid morro med de bildene som sitter!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig