Nassoho

Blande lakk (Base + klar) ?

Hallo :)

Har sett her på forumet at der er en del som har brukt lakkstift til å fylle i steinsprut, og så våtslipe.

Men er helt grønn når det gleder lakk, og evt. forskjellige typer. Og er det mulig å blande klar+base?

Hadde vert veldig fint om noen hadde peiling. Har hørt rundt med lakkverksteder i området, og de anbefaler IKKE å blande inn klarklakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev til deg tidligere på pm, så blandet jeg klarlakk og base og la i steinspruten på min bil uten problemer, det ligger like fint den dag i dag som når det ble lagt i august i fjor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev til deg tidligere på pm, så blandet jeg klarlakk og base og la i steinspruten på min bil uten problemer, det ligger like fint den dag i dag som når det ble lagt i august i fjor.

Husker du hvilke blandingsforhold du brukte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener det var 70/30 (minst klarlakk)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå helt fint å blande i de forholdene som er nevnt over.

Har ikke merket noe lakkslipp på de jeg har flekka enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt sol Lena sier her men mest klarlakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så da var konklusjonen? Mest eller minst klarlakk? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes resultatet blir bedre om man legger base og klarlakk hver for seg, men skal du blande må du forsikre deg om at det faktisk er mulig å blande de. Blander du 2k med 1k blir det bare grøt, søker du litt i forumet finner du mange tråder om dette temaet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også at resultatet man får av å ikke blande sammen base og klar blir vesentlig bedre, samt det tar marginalt med mer tid.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvilken lakk man skal blande, men jeg ble anbefalt av lakkerer på BMW at det skulle være ca. 3 deler baselakk og 1 del klarlakk. Så et blandingsforhold på ca. 70-30 er ikke helt feil i mine øyne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive