chrsag

Hvordan fjerne gyldenbrun misfarging?

Hei, snart er tiden kommet for å sette bort vinterfelgene. Mine er blitt helt gyldenbrun enkelte plasser som jeg ikke fikk bort med selv sterkt blanding av surfex hd.

Noen som har noe tips til produkt jeg kan handle til sommerdekkene skal på som tar denne fine gyllenbrune gull aktige fargen de har fått? Eller noen som vet hva det kommer av? Har desverre ikke bilde her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok å vasket noen felger som dette igår. Dette gikk vekk med Autosmart Smartwheels 1:3 og børste. Så vil tro du får det vekk med en god felgrens, som bilberry, p21s eller rim7 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gult belegg på felger renner av tvert ved bruk av syrebasert felgrens.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått bort slikt belegg med Bilberry, men da var det mye børsting.

Vil tro at IronX tar det. Hvis ikke det er n Prickbortjobb da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syrebasert eller Iron-X.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron-X tar det lett

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin felgrens fjerner det gule belegget fort..

Sterk sak, så bruk hansker og sjekk for skader på felgen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bestille meg noe godsaker. Fra SW. Har forresten ikke prøvd med prick bort, det tenkte eg ikke på i forbi farten. Tror dere det kan gjøre susen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bestille meg noe godsaker. Fra SW. Har forresten ikke prøvd med prick bort, det tenkte eg ikke på i forbi farten. Tror dere det kan gjøre susen?

Hvis det er asfaltrester så tar PB det. Jeg tipper dette er en jobb for IX eller lignende produkter. Man vet liksom ikke helt hva det er før man har prøvet seg frem. Ville kjøpt begge deler.

Her finner du også andre produkter som fjerner det samme som IX.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gule belegget er vanlig og ikke vanskelig å bli kvitt, men det er ofte den store svakheten til syrefri felgrens. Alle bør ha noe syrebasert i samlingen sin til sånt. Selv med meguiars wheel brightener utblandet i 1:20 renner det av med en gang det sprayes på, selv om denne ikke er så god på mange ting som f.eks iron-x er god på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gule belegget er vanlig og ikke vanskelig å bli kvitt, men det er ofte den store svakheten til syrefri felgrens. Alle bør ha noe syrebasert i samlingen sin til sånt. Selv med meguiars wheel brightener utblandet i 1:20 renner det av med en gang det sprayes på, selv om denne ikke er så god på mange ting som f.eks iron-x er god på.

Jeg har ikke brukt så mye syrebaserte produkter, men jeg skjønner at det kanskje er tingen noen ganger.

Jeg har en flaske med Ferrobet alurens og 1l med Valetpro blue gel wheel stående. Sistnevnte er nok ikke det sprekeste man får mtp. at den ikke har noen ubehagelig sprek lukt slig som alurensen har. VPB har jeg ikke hatt så lenge så jeg kan ikke uttale meg noe serlig om den enda.

Skal teste litt nesten gang jeg er borti gule felger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega av meg hadde fire gulbrune, riktignok hjulkapsler , men nå har han bare tre:-) der var det to runder med ix som gjorde susen etter at surfex og autowheel ga opp ;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega av meg hadde fire gulbrune, riktignok hjulkapsler , men nå har han bare tre:-) der var det to runder med ix som gjorde susen etter at surfex og autowheel ga opp ;-)

Når du sier det så kom jeg på at denne V70 hadde noen gule felter på hjulkapslene. Her ble det brukt PB først og IX etterpå. Jeg tror at IX gjorde mesteparten av jobben her. Som bildene viser så fant hvertfal IX endel og jobbe med og resultatet ble meget bra. Mener å huske at Martin gikk over en kjapp runde med børsten før avspyling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å spore litt av her; Hva er dette gule belegget? Har aldri sett noe slik, jeg! :P

Altså, hva består dette av?

Endret av JH86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bør jeg bestille av ps21 og Ix har ingen av delene i samlingen min. Ix har vel flere bruksområder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P21s power gel er en ren felgrens, IronX er en form for avfetting, så det er egentlig ikke enten eller, men mer både og ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser iron-x mer som en kraftigere p21s. De inneholder jo samme virkestoff når det gjelder effekten på jern. Dog blir iron-x litt dyr og unødvendig kraftig som eneste felgrens i lengden.

Jeg ser iron-x ofte ligger under avfetting kategorien, men den har vel egentlig ingenting til felles med en typisk avfetting da den kun fjerner jernpartikler og ikke fett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ordenet avfetting er nok ikke riktig på IronX, Prewash er nok bedre

Bra saker begge to i allefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å spore litt av her; Hva er dette gule belegget? Har aldri sett noe slik, jeg! :P

Altså, hva består dette av?

Metallisk støv fra bremseklossene som får ligge å kose seg og så "ruster" det og blir gult.

Antar jeg...

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metallisk støv fra bremseklossene som får ligge å kose seg og så "ruster" det og blir gult.

Antar jeg...

:)

...iblandet asfaltstøv og gummirester.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive