Bilnerden.no

Prodig Tech lakkdybdemålere

53 innlegg i emnet

Hei!

Da har vi endelig funnet lakkdybdemålere som vi mener kan forsvare prisen og vel så det :) Vi er importør av disse og feirer dette med et kanontilbud!

Her finner dere utvalget - http://bilnerden.no/index.php?main_page=index&cPath=68_80

Dere som allerede har erfaring med Prodig Tech - Del gjerne erfaringer her i tråden :)

Mvh
Kristian

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken oppløsning har disse? 0,1µm? 1µm?

En kompis har lyst på, men synes det er for dyrt med PD8 og venner, men en 500-lapp kan han stå i. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis har lyst på, men synes det er for dyrt med PD8 og venner, men en 500-lapp kan han stå i. :)

Fant en side her hvor det står at Prodig Tech GL-mini har en oppløsning på 10µm, vet ikke helt om dette kan stemme. (http://www.alfatech.com.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=496&virtuemart_category_id=22)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant GL7 Pro der også, som er oppgitt med oppløsning på 1-10µm, men synes jo det virker litt merkelig...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilket språk har disse målerene i displayet sitt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er forskjellen på disse målerene i praksis? Noen vits å gå for den dyre utgaven?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott og se at en av forhandlerene her har kommet med et godt alternativ til PD8, som til nå har vært eneste valget igjenom norske forhandlere til nå. Ikke noe galt med den det er en veldig god måler, men litt i dyreste laget vet jeg mange har syntes meg inkludert.

Nå har bilnærden kommet med målere fra Prodig-tec og dette er og veldig gode og stabile målere, dette vet jeg da jeg (som sikkert mange her har fått med seg) har solgt noen av disse.

Jeg kan desverre ikke si så mye om spesifikt om GL-7 Pro eller GL-mini, som bilnærden har fått i sortimanget sitt.

Men GL-8 Pro (storebror til disse) som jeg har solgt er hvertfall en veldig god måler, uten noe tull eller feil med og utifra det så vil jeg tro at også disse er av god kvalitet.

Ønsker Bilnærden lykke til med salget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant GL7 Pro der også, som er oppgitt med oppløsning på 1-10µm, men synes jo det virker litt merkelig...

Iflg Google Translate er det 1 eller 10µm. (możliwość wyboru) = "selectable".

Ikke at det blir noe mindre merkelig av det. Hvorfor skulle man ønske 10 når man kan få 1?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet frem til at Prodig Tech GL-7 PRO har polsk, engelsk og tysk som språkvalg. (ifølge http://www.alfatech.com.pl) Prodig Tech GL-mini har jeg derimot ikke funnet noe ut om mtp språk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle elektriske apparater som selges i Norge skal vel etter lov ha sikkerhets info på Norsk eller engelsk?

mens teknisk informasjon kan være på norsk, svensk, dansk, eller engelsk.

Men er vel importøren som står ansvarlig for eventuell oversetting av dokumentasjon osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det betyr at den automatisk bytter måleområde/nøyaktighet eller at man tvinges til å bytte nøyaktighet ved tykke lag.

Når det er sagt: Holder ikke 10µm da. Det er vel tvilsomt om målenøyaktigheten er særlig bedre uansett

Iflg Google Translate er det 1 eller 10µm. (możliwość wyboru) = "selectable".

Ikke at det blir noe mindre merkelig av det. Hvorfor skulle man ønske 10 når man kan få 1?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det betyr at den automatisk bytter måleområde/nøyaktighet eller at man tvinges til å bytte nøyaktighet ved tykke lag.

Når det er sagt: Holder ikke 10µm da. Det er vel tvilsomt om målenøyaktigheten er særlig bedre uansett

Med fare for å dra dette for langt (igjen) og med forbehold om at jeg ikke vet noe mer enn resten av oss om disse målerne, eller om de runder av verdier i noen retninger, vil jeg si at en måler med oppløsning/nøyaktighet på 10µm ikke er i stand til å gi mer enn en veldig grov pekepinn på hvor mye lakk man har på bilen. Hvis man måler før polering og får f.eks. 90µm, så er dette i utgangspunktet lite lakk å jobbe med. Hvis man da må våtslipe før polering fjerner man kanskje 6-7µm, og om måleren da etter behandling fremdeles viser 90µm mens det er nærmere 80µm beveger man seg i grenseland av hva som er forsvarlig. For detailerarbeid som vi holder på med synes jeg (helt objektivt) at man bør ha en måler med oppløsning på minimum 1µm eller 0,1µm for å ha best mulig kontroll på hva man har å jobbe med.

Målenøyaktigheten må man jo bare gå ut fra at er korrekt, men i tilfellet PD8 og eBay-kopiene av denne følger det med kalibreringsplater for å kontrollsjekke at den viser det den skal vise gitt en plate av en spesifikk tykkelse. Om disse er av riktig tykkelse må man isåfall til med annet utstyr for å sjekke igjen, men så er jo spørsmålet hvor langt man skal dra det...

Jeg synes hvertfall 10µm er for lav oppløsning for bruk på bil ifbm poleringsarbeid og våtslipingsarbeid. Beklager til Bilnerden om jeg nettopp ødela salget...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne videoen ser man at han bytter fra 10µm til 1µm (1:48), så man kan tydeligvis velge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, her var det mange spørsmål gitt! Har vært ute en tur. Her kommer svar :)

GL-mini: 10um

GL7-pro: Valgfritt 1-10um

Har også oppdatert det i teksten på produktene

Begge har menyer på Engelsk

Alle elektriske apparater som selges i Norge skal vel etter lov ha sikkerhets info på Norsk eller engelsk?

mens teknisk informasjon kan være på norsk, svensk, dansk, eller engelsk.

Men er vel importøren som står ansvarlig for eventuell oversetting av dokumentasjon osv

Apparatene kommer med engelsk meny og brukermanual

Endret av Bilnerden.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den bytter ikke automatisk.

Jeg vil påstå at man får de svarene man trenger i de aller fleste tilfeller med 10um. Ved lave målinger kan det selvfølgelig være en fordel å få målinger per um, men man får en god indikasjon på om man bør være forsiktig eller ei med 10um :)

Med fare for å dra dette for langt (igjen) og med forbehold om at jeg ikke vet noe mer enn resten av oss om disse målerne, eller om de runder av verdier i noen retninger, vil jeg si at en måler med oppløsning/nøyaktighet på 10µm ikke er i stand til å gi mer enn en veldig grov pekepinn på hvor mye lakk man har på bilen. Hvis man måler før polering og får f.eks. 90µm, så er dette i utgangspunktet lite lakk å jobbe med. Hvis man da må våtslipe før polering fjerner man kanskje 6-7µm, og om måleren da etter behandling fremdeles viser 90µm mens det er nærmere 80µm beveger man seg i grenseland av hva som er forsvarlig. For detailerarbeid som vi holder på med synes jeg (helt objektivt) at man bør ha en måler med oppløsning på minimum 1µm eller 0,1µm for å ha best mulig kontroll på hva man har å jobbe med.

Målenøyaktigheten må man jo bare gå ut fra at er korrekt, men i tilfellet PD8 og eBay-kopiene av denne følger det med kalibreringsplater for å kontrollsjekke at den viser det den skal vise gitt en plate av en spesifikk tykkelse. Om disse er av riktig tykkelse må man isåfall til med annet utstyr for å sjekke igjen, men så er jo spørsmålet hvor langt man skal dra det...

Jeg synes hvertfall 10µm er for lav oppløsning for bruk på bil ifbm poleringsarbeid og våtslipingsarbeid. Beklager til Bilnerden om jeg nettopp ødela salget...

Denne har jeg vel svart på i forrige innlegg. Vi er ikke enige, men det er selvfølgelig lov det :) Meninger og tilbakemeldinger setter vi alltid pris på.

Hvis du ønsker måling med oppløsning på 1um må du over på den "dyre" versjonen GL-7 pro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg kan en del polsk har jeg sjekket hjemmesiden til Prodig-Tech og konkluderer følgende:

• Oppløsing for GL-8 GL-7 PRO (ikke å forveksle med målenøyaktighet som ikke angis) velges manuelt 1 µm eller 10 µm i menyen. Vid oppløsing 10 µm rundes resultatet opp og målingen oppgis samtidig å gå raskere
  • "Storebror” GL-8 PRO er faktisk priset lavere en GL-7 PRO i Polen… :rolleyes:
Endret av P.M.J.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge varer tilbudet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser ut som min mulighet til å få handlet meg en lakkdybdemåler! Veldig glad for dette tilbudet.

Litt usikker bare på hvilken jeg burde gå for.

Lurer også på hvor lenge tilbudet varer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbudet varer ca. en uke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive