Gå til innhold
Anvatn

Sw Shield over SW Glacier?

Recommended Posts

Anvatn    0
Anvatn

Er det noen formening her på forumet om jeg beholder begge egenskapene til swisswax shield og glacier om jeg legger shield rett etter glacier, eller blir det bare søl? (det blir til en ny hvit bil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Likt løser likt, så Shield vil løse opp Glacier. Du får samme resultat som å kun legge Shield.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Glacier er vel spesielt laget for hvite biler om jeg ikke husker feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Jeg har aldri testet Glacier, men jeg la Shiel på en ny hvit bil for ikke så lenge siden. Ta en titt her.

Har lest at flere her har god erfaring med Glacier på hvit bil (bare for å gjøre valget vanskelig igjen:p)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anvatn    0
Anvatn

hehe, ja valgets kval :), den så unektelig bra ut den volvoen da, så leser jeg at Shield har noe lengre holdbarhet, så da heller jeg liit mere mot den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

For å gjøre det litt vanskeligere spurte jeg Dag hos swissvax om noe lignende for en stund tilbake, da med concirso og shield. Og jeg siterer svaret: "Du bør legge Shield i bunn ja og la den få min 4 timer før du legger Concorso." Vil tro det samme gjelder glacier...om du kanskje legger glacier i bunn og shield på topp for holdbarhet

Endret av WernerH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

De fleste som har lagt både sealer og voks lagvis over tid, har konkludert med at det er bortkastet tid og penger såfremst man ikke har mange helligdager etter første laget.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

Jeg vil si det beste blir å spørre de som selger og jobber med disse produktene daglig :-p bare send Dag/Swissvax en pm du ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Dag påstår da at det andre laget med voks liksom ikke løser opp det første laget?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Nå skal ikke jeg si noe helt bastant, men vanligvis hvis man venter til et produkt har herdet, så vil det ikke løses opp igjen av et nytt strøk med samme "tynner".
Jeg har selv vært på kurs hos Swissvax og blitt anbefalt 2 lag med god tid til herding mellom lagene.
Det skulle ha 2 fordeler, økt holdbarhet på voksen og sikre fullstendig dekning på hele bilens overflate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

Dag påstår da at det andre laget med voks liksom ikke løser opp det første laget?

jeg tolket det slik ja, ser Magne/Otta detailing har samme oppfatningen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Jaja, det sies hvertfall mye forskjellig her inne..

Jeg holder nok en knapp på det trogha sier.

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hasse    25
Hasse

Interessant tråd dette her.

Virker som det er mye usikkerhet rundt det om SV voksen opererer i lag eller ikke.
Skulle gjerne sett at Swissvax Norge kom med harde fakta her :)

Jeg tok foresten og drusa på med en forespørsel til Swissvax.com om temaet.

Håper de hoster opp en forklaring på hvordan dette funker i praksis.

Poster svar når jeg får det :)

Endret av nasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Selv kommer jeg til og legge Endurance på alle vertikale flater og en annen voks på de horisontale flatene på bilen i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax

To lag er bra og man fjerner ikke det første med det andre. Men det er ikke nødvendig. Sånn er det.

Endret av Dag/Swissvax

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bakken    125
Bakken

Hva er anbefalt herdetid mellom 1 og 2 lag med shield?

Herdetiden er vel på rundt 3-4 timer. (Må dere andre rette meg hvis jeg er helt ute å kjører her ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg vil si det beste blir å spørre de som selger og jobber med disse produktene daglig :-p bare send Dag/Swissvax en pm du ;-)

Du kan spørre hvem du vil om hva du vil, så lenge dette ikke er noe du selv har prøvd i praksis er vel det eneste veien å gå.

Jeg har prøvd å legge flere av voksene til swissvax i 1 og 2 lag på samme bil mange ganger de siste 4-5 årene, så jeg vet nøyaktig hva det har å si for holdbarheten og det generelle resultatet. Prøv å legg voks i 1 og 2 lag side om side på flere paneler på bilen, mange ganger over tid, så kan vi diskutere dette temaet på nytt når du har gjort deg opp egne erfaringer.

Jeg vil si at det beste er å teste selv istedet for å høre på hva alle andre sier ;)

Jeg skal ikke påstå at det ene laget løser opp det andre, men så lenge holdbarheten er lik på 1 og 2 lag ser jeg ikke helt poenget med å legge voks lagvis. Enten så løser det andre laget opp det første, eller så havner mesteparten av andre laget rett i kluten ved avtørking. Men jeg kan kanskje skjønne at forhandler anbefaler mannen i gata å påføre 2 lag for å være sikker på at han får "full dekning" (ingen helligdager) med voks :)

Endret av trogha
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig