Mikael1977

Klarlakkslipp, felg

Hei,

Hvordan får jeg rettet opp i et klarlakkslipp som dette?

Kan jeg ordne det selv (middels handy) eller må jobben settes bort?

post-4736-0-20885800-1363342116_thumb.jp

post-4736-0-22412300-1363342122_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe bra svar her? Dekka skal forhåpentlighvis på bilen etter påske :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på å fikse felgene mine selv. Hørte med en lakkerer som sa han ville gått på med sprayboks selv. Du trenger vel egentlig bare å kjøre på med ekstra klarlakk også evt. pollere over etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er litt tricky, fordi du må slipe ned kantene hvor klarlakken har sluppet, da sliter du samtidig vekk mye av fargen under, så du må legge på ny farge over det skadede området og så klarlakk over et litt større område enn det du la farge på.

Dersom det er felger det ikke er spesielt nøye med, eller du bare ønsker en "quick fix" kan du maskere og legge klarlakk på det berørte området, men det vil synes etterpå!

Slip med grå scotchbrite matteklut på hele området som får ny klarlakk, ellers kan du slite med å få det til å sitte skikkelig. evt fungerer 1200 slipepapir også.

Endret av Magne/Otta Detailing
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Ja det er "nye" felger for i år, så jeg ønsker å få det så bra som mulig.

Tror jeg går for alternativ #1 her, klarlakke rett over og ser hvordan det blir. Jeg er egentlig mest opptatt av at det ikke blir enda mer slipp enn det jeg alerede har på felgen nå.

Hvis dette ikke blir bra nok så får jeg vurdere om man evt skal lakkere felgene i en annen farge til neste sommer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hold oss gjerne oppdatert med hvordan det blir seendes ut da, for jeg har samme problemet...på ene langsida av bilen min... :(
(tydeligvis vært en oppretting og en litt løen malejobb av typen "lister-det-gidder-vi-ikke-å-fjerne-nei")

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive