MikaelØ

Fastbrent bremsestøv vill IKKE vekk!

25 innlegg i emnet

Syre.. Megs wheel brightener, ferrobet alurens etc. Noen ganger må det til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt Biltema sin felgrens..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er også veldig effektiv, men er nok av de aller farligste både mot hjul og hud :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor man bruker gummi-/latexhansker og heldekkende klær når man holder på med kjemikalier, ihvertfall det jeg gjør :)

På enkelte felger så har man ofte ikke noe valg og jeg vil tippe at han har lettere tilgjengelighet på Biltema sin.. Alurens og Wheel Brightener er jo ikke akkurat hyggelige mot hud og hjul de heller.

Gamle Porschefelger?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det er et litt dumt spørsmål men har du brukt børste, svamp eller noe annet og gnidd på det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche D90 felger ja.

Får bestille litt forskjellig og prøve. Biltema sin var veldig rimlig da :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferro-Bet Alu Rens :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på å også anbefaler Biltema sin. Kjøpte den selv her om dagen for å ta gammelt fastbrent bremsestøv på vinterfelgene og er den beste felgrensen jeg har prøvd på slike type jobber til nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vær forsiktig. Har sett i allefall et nyhetsoppslag der noen har fått større etseskader på hendene av den, og hørt om flere som har fått mattet ned lakken på felgene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som selger Fero-bet i 5l kanner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som selger Fero-bet i 5l kanner?

Malia rundt her har fullt Fero-bet sortiment.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema sin er dundersterk, ferro bet sin var ikke nærhet her når det kom til å fjerne dritt som ingen annen felgrens tok, men som det nevnes, den er sterk og ikke noe å bruke ukentlig. Bruker den kun til problemfelger her, og da funker den gull. Bruk hansker og skyll felgene godt med vann etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som noe av det samme som jeg hadde på mine felger. Det ligger en del bilder og info i loggen min. Endte opp med IronX og kost i flere omganger. Har også clayet og brukt litt nanosvamp. Fikk bort det meste.

Jeg ble tipset om ferrobet, men synes ikke denne nok så mye mtp. hvor sprek den er. Den tok jo litt, men følte at IX var mer effektiv.

Ferrobet alurens har en ganske sprek lukt som gjør den ubehagelig å bruke. Selv om IX ikke akkurat lukter blomster så foretrekker jeg heller lukten av den.

ExInt selger Ferrobet alurens. Kan bare finne 1l flasker, men de kan sikkert skaffe større kanner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Deironizer en gang, fikk bort litt og tre ganger med korrosol.

Skal prøve og skaffe biltemas sin i helga..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den første dagen jeg holdt på med dette, så fikk jeg nesten ikke bort noe med Korrosol. Litt senere når jeg hadde testet mange forskjellige produkter prøvde jeg Korrosol og IX igjen. Da var det plutselig mye mer effektivt.

Teoroien min er at forskjellig møkk har blandet seg sammen så det ligger iveien for hverandre. Har du prøvd med noen runder PB først?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Skal se hva jeg får til i helga. Venter på x antal liter PB fra blankbil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Skal se hva jeg får til i helga. Venter på x antal liter PB fra blankbil :)

Whitespirit kan også brukes på slikt som dette. Jeg brukte det pga WS er sprekere enn PB og gjør samme jobben. Lett å få tak i og billig er det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver en liten digresjon når vi først har en tråd om ting som ikke vil vekk fra felger...

Sommerfelgene har fått litt kos nå i vinter, med flere runder Sonax felgrens, Iron-X, Prickbort, clay og da alt ikke gikk bort med clay handlet jeg inn og prøvde Ferrobet sin Alu-rens som ikke gav meg noe som helst annet enn vond lukt :( Alle kjemikalier har fått virke som de skulle (sto med stoppeklokke på Alu-rensen) og blitt lett agitert med børste.

Har ikke klart å ta bilde av det, men det er som en slags skygge i lakken inni felgen, kan kanskje se ut som en etseskade men er altså mørkere enn den lyse sølvfargen felgene har. Kan jo være etseskader fra gamle synder med syrebasert felgrens, men erfaringsmessig fra fugledrit blir etseskadene heller hvit-aktige?

Eneste jeg kommer på som jeg ikke har prøvd er en lakkrens (har ikke maskin, så det blir nok AF Rejuvenate for hånd).

Høres dette ut som et kjent problem, som eventuelt har en annen løsning? Virker ikke som sterkere kjemikalier er veien å gå i hvert fall.

Endret av hgnubel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive