elmof

Rød bil Voks

Hallo,

Har søkt litt på forumet, men nå klarer jeg rett og slett ikke lengre. Får opp spam kontroll og må vente i 1 minutt mellom hvert søk,så da er det utrolig provoserende. ( Kort lunte i dag, dessverre )

Lurer på om noen av dere kan være så grei å anbefale en god voks til en rød Audi. har forsått det slik at røde biler trenger spesielle vokser.

På forhånd , takk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ingen spesiell voks på rød bil, så her er valget fritt.

Selv har jeg som regel brukt Shield på min røde bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du lest at man trenger spesiell voks på røde biler? Voksen har samme effekt på alle farger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kanskje tenker på er at f.eks Swissvax har spesielle vokser som passer godt på italienske lakksystem etc.

Jeg vet at Chemical Guys muligens har reklamert for voks som skal fremheve forskjellige farger, men gå for en god voks. Husk at voksen kun gir det lille ekstra, det som gjør bilen blank er god polish.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

mener å ha lest at de aller fleste med røde biler kjøpte egen voks. Jeg tar feil altså?
Da er det iverfall bare å plukke fra den store samlingen som ble kjøpt inn for 5 mnd siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det hadde vært rød ss lakk hadde saken situasjonen vært en annen.De tørker fort ut og det blir død lakk. På en Audi med klarlakk kan alle vokser brukes mener jeg :) Swissvax shield er en veldig bra voks til eget bruk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det hadde vært rød ss lakk hadde saken situasjonen vært en annen.De tørker fort ut og det blir død lakk. På en Audi med klarlakk kan alle vokser brukes mener jeg :) Swissvax shield er en veldig bra voks til eget bruk ;)

Hvorfor det? Så lenge lakken er godt beskyttet oksiderer den så godt som ikke.

Ikke noe i veien for å bruke hvilken som helst voks på SS lakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å ha en holdbar voks på ss lakk.Jeg måtte vokse røde mr2n jeg hadde hver tredje mnd.Ellers ble lakken veldig bleik.Det samme hadde vel ikke skjedd om det var klarlakk oppå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Dodo Juice Orange Crush på min 240 med rød ss-lakk. Syns den holder lenge samt lukter godt.

Ligger en test av den her

Endret av Høydal
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DoDo Juice Orange Crush likte jeg også utseende på mht min røde bil, men hvor stor forskjell det er blir nok litt placebo tror jeg. Den voksen er orange og den tilfører litt farge når du legger den, så om det er en voks en kan se forskjell på mht bilen, så må det være den.

Ellers er det meste bra på en nypolert rød bil egentlig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at Dodo Juice Orange Crush har kort varighet. Har lagt den på solid "signalrød" Audi A4 og solid rød Honda. Hondaen fikk etterhvert Victoria Concours Wax som fungerte bra. Dodo Juice Orange Crush gir et fint resultat like etter at den er lagt på, men jeg synes den forsvinner hurtig. Rød Audi får nå SV Shield (Honda er solgt)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og bruke ZYMOL ROUGH på rod lakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synnes egentlig holdbarheten på dodo juice Orange crush har vært veldig bra på min bil vertfall. la vel på i september å har efekt på taket å sidende enda.. panseret så ligger nesten vannet flatt nå.. så har overasket meg posetiv egentlig. for syntes efekten forsvant fort etter første pålegging som er ca 1 år siden.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive