Bjerknez

Beskyttelse for bakfanger?

Jeg har nettopp kjøpt meg ny bil (De nye Mercedes A-250 AMG Sport) og siden jeg ofte kommer til å ha bikkja bak i bilen så leter jeg febrilsk etter noe som kan beskytte lakken på øverste del av bakfangeren, da min Golden Retriever på 40kg. alltid tråkker på denne før den jumper inn.

Joda, det finnes matter som kan rulles ut over fangeren etc. men man er jo uansett like langt når man tråkker matten ned i skitten støtfanger som igjen også lager riper.

Den beste løsningen jeg har kommet på så langt er en folie som limes/teipes på. Denne kan man jo bare dra av og lakken under forblir like fin. Problemet er at jeg har hørt at disse er ganske tykke og at det vil se rart ut med en slik?

Det som hadde vert det optimale er en "duppeditt" som er stiv og som hunden kan tråkke på som IKKE går ned til fangeren.... men skjønner jo kanskje at man da må leke litt Petter Smart og snekkre litt hjemme...

Så hva gjør dere med bikkje her inne?

Endret av Bjerknez
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke bikkje, men ville valgt en tynn eller vanelig folie og lagt den selv.Eller spraya på blank plastidip. Eller brukt rull. Masker etter der du vil beskyttelsen skal ligge. Mulig det ville holdt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folie er vel det jeg tenker mest på ja, men har hørt disse foliene er ganske tykke og det vil jo lage en slags kant som kanskje ikke ser så veldig pen ut...

Trenger bare folie oppå fangeren der hunden faktisk tråkker.

Noen linker til steder som selger dette uten at man må kjøpe en rull på 3km.? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte 3M gjennomsiktig folie på Ebay,, helt rå ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man kjøpt disse i Norge?

Evt. link?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt biler med høy lastekant hvor vi har lagt 3m folie på. Så lenge folien er av god kvalitet så holder det lenge samt ser bra ut og kostnaden med å gjøre det igjen er lav så om det må gjøres på nytt etter 4-5 år så er det ikke det som knekker bilbudsjettet :-)

Vi har brukt den lokale skilt og reklame pusheren

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt biler med høy lastekant hvor vi har lagt 3m folie på. Så lenge folien er av god kvalitet så holder det lenge samt ser bra ut og kostnaden med å gjøre det igjen er lav så om det må gjøres på nytt etter 4-5 år så er det ikke det som knekker bilbudsjettet :-)

Vi har brukt den lokale skilt og reklame pusheren

Menneh... hvor får jeg bestillt dette i Norge?

Tenkte jeg skulle klare å legge på en liten bit med folie på egen hånd :)

Kan den forresten lett fjernes igjen?

Evt. hvordan?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter plastidip :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Filmspesialisten til å legge sånn folie for meg når jeg får inn nybiler, utrolig bra og nesten usynlig resultat..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en kromlist? Jeg er litt på leit etter det selv, da bakfangeren på min 08' Passat er temmelig sliten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes jo noe her. Vet ikke noe om kvaliteten, men tilgjengeligheten og prisen er det ihvertfall ikke noe i veien med :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville brukt 3M folie da denne er veldig slitesterk og kan lett poleres blankere hvis det skulle bli noen riper evt. Denne reddet bakfangeren min da noen hadde rygget inn i fangeren uten å legge igjen lapp. Kan lett byttes ut med å bruke litt varmepistol. Ville ikke brukt krom list og slikt da det lett kan legge seg stein og små grus/sand i mellom luke og fangeren og den vil gnisse av lakk. 3M er tingen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva gjør dere med bikkje her inne?

Løfter hunden inn i buret som står i bagasjerommet, eller slenger hunden i buret først og så løfter jeg buret inn i bagasjerommet :)

Skal også sies at lodotten bare veier 11-12kg, så han er noe mer håndterlig enn en 40-kilos retriever...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamin-x har ferdig tilpasset film til den delen av bakfanger. Så de hadde til min hvertfall, men spørs om de har til så ny modell.

edit: Fant en universal på lamin-x.com, kansje den passer med litt tilpassing?

Endret av JMossige
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en kromlist? Jeg er litt på leit etter det selv, da bakfangeren på min 08' Passat er temmelig sliten.

Hør med www.koolart.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen :)

Tror jeg tester ut Biltema sin, siden den er lettest tilgjengelig. Skulle det ikke bli bra, så er dte jo heller ikke mange kronene tapt. Skal ærlig innrømme at jeg har driti meg ut før ved å kjøpe ting på Biltema, men jeg tar sjensen igjen (dum som jeg er) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Er du fornøyd med Biltemas?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive