Roy Inge

Polytrol i vaskemaskin!

Tjollahopp.

Jeg har vært lur og vasket en microfiber fille som ble brukt til å tørke bort overflødig polytrol.

Resultatet er at alle klutene lukter.... polytrol! Det samme gjør maskinen...

Noen tips ommå fjerne en sånn en type lukt? Eddik, vil det hjelpe, eller gjøre saken værre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eddik.... lukt dreperen over alle lukt drepere ;) Gjerne hvit eddik den fjerner lukt mer effektivt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult, takk :)

Er det faktisk forskjell på hvit eddik og øvrige med tanke på lukt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd att det er forskjell ja. synes den hvite er mer effektiv på og fjerne lukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel funke å kjøre maskinen tom, med litt Surfex og 95 grader ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt maskinen tom med bare vann og en god dæsj med ren surfex. Men jeg turte ikke kjøre den avfettinga opp på 90 grader..

Men nå har jeg vært nede på.super'n og kjøpt meg en liten flaske med hvit guffelure som lukter ille. Så jeg forsøker det i første omgang.

Men hvilken temp er å anbefale på eddiken, tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skummer ikke Surfex sinnsykt mye i vaskemaskinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full temp:) dynk gjerne en fille i eddik å legg i maskinen:) virket hvertfall mot diesel

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker alltid klutene på 90 grader med surfex jeg, uten noen skumproblemer. Men eddik er suverent til å fjerne lukt ja. Og til å fjerne såperester fra vasken (som skyllemiddel).

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort akkurat det samme, ble ny maskin her da lukta ikke ble borte etter 5-7 95c vasker med alle slags vidundermiddel.

LO favør er en fin tin:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke mye framgang med eddik i maskinen. Tippe lukten(som vanlig) ligger i pakningen. Jeg skal ned til forhandleren og få snakka med de.

Lo favør er en fin ting, ja. Tror jeg er oppi det der jeg også, men er faktisk ikke helt kjent med det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 90grders vask med rensetablett og eddik som skyllemiddel var ihvertfall en god hestekur. Men jeg er enda spent på hva forsikringen gjennommleverandøren sier til dette.

Jeg skulle visst fåntilbakemelding om dette i ytterste konsekvens kanndefineres som et uhell som påvirker maskinens jobb(sette lukt i klær f.eks), eller om det ikke kan dekkes.

Så selv om problemet sannsynlig har løst seg så skal det bli artig å vite hva de mener ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sa akkurat hva jeg hadde gjort og dagen etter var penger på konto til ny maskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive