Gå til innhold
Kjellt

Få interiøret bra igjen

Recommended Posts

Kjellt    0
Kjellt

Hei. Jeg har kjøpt meg en Golf 4 som har gått i Oslo og trenger VIRKELIG en strekk innvendig! Jeg lurer på hvordan jeg får fjernet disse merkene? Er sånne merker ved deksla rundt spilleren, hanskerom lukket, på dørene osv. Har prøvd å vaske mange ganger men blir ikke borte. Hva kan jeg gjøre for å gå det strøkent igjen? Takk for svar! post-4995-1362397193,84_thumb.jpg post-4995-1362397206,69_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Det her ser mer ut som slitasje enn møkk synes jeg men?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 075
Øyvind G

Det ser ut som at dette er riper i plasten? Hvis det stemmer så er det nok vanskelig å få det bort. En rens vil riktignok gjøre det mindre synlig i de fleste tilfeller.

Hvis det går vekk så holder jeg en knapp på sterk Surfex eller Nanosvamp. Nanosvampen har litt slipende effekt, så den kan matte ned området. Jeg har ikke opplev det når jeg har brukt den på interiør, men det anbefales å prøve den på et lite området først.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

En plastfornyer vil dempe det betraktelig, om enn midlertidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

En plastfornyer vil dempe det betraktelig, om enn midlertidig.

x2

Det vil nok mette ripene og kamuflere de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Forslag til en kurrant plastfornyer?

Jeg er strålende fornøyd med CG G6 HyperCoat, denne har drøy varighet på dekk og utvendig plast.. men kanskje litt klissete å bruke inne i bilen? Nanolex Rejuvenator er kanskje et bedre valg inne i bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 075
Øyvind G

Her som alt annet er det et hav med foskjellige produkter å velge i.

Det kommer ann på åssen utseende du er ute etter. For å skjule disse defektene, så er nok de produktene med en blank look det beste.

Produkter som f.eks PERL eller VP Protectant tror jeg fungerer bra her. Disse kan også blandes med vann for å få et mattere produkt. Ut ifra det jeg har erfart varer disse produktene helt til du vasker dashbordet/plasten. Etter at du har påført produktet, så bør du la det ligge litt før du tørker over med MF.

Nanolex Rejuvenator og Wolf's Trimcoat har best holdbarhet av de jeg nevner her. Gir en veldig svart og fin finnish, men også litt for blankt for et dashbord etter min smak.

For et matt utseende så har du f.eks Swissvax protection matt. Denne gjør så og si ingentin med utseende på plasten og vil kun ligge som beskyttelse. Fin å bruke på plast som allerede ser bra ut. Noe som ikke er tilfelle her.

Av det jeg har erfart så fungerer Swissvax Pneu matt veldig bra på plast. Dette er et produkt som er laget for dekksider, men jeg synes den fungerer bra på plast. Pneu gir ikke så blank finnish som de første produktene som jeg nevner her, men gjør litt mer med utseende enn det SV Protection matt gjør.

Det er hvertfall noen av de produktene du kan velge i. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 075
Øyvind G

Swissvax Protecton er rå :)

Enig med deg der, men jeg tror ikke den er noe god på å skjule defekter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Hvis det er slitasje ville jeg faktisk begynt å se etter nye/brukte deler. Noen ganger kan nypriser på slikt overraske positivt..

Riktignok Volvo, men en jeg snakket med måtte bytte sidedekselet på en av stolene foran, der knappene for justeringen av setet sitter. Drev å ringte rundt til folk som kunne ha dette brukt, men bet til slutt i det "sure" eplet og ringte merkeforhandler. Som skulle ha 160kr eller hva det nå var :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig