stein3247

Etterbehandling av polert kant

Kjøpte meg noke felger, så tenkte eg sku fikse polerte kanten, hadde begynt og flasset i klarlakken. Så eg begynte med 400 papir, så 800 og 1200 og autosol til slutt. Slik blei resultatet. Ps. Er det noken som har peiling om det går an og lakke klarlakk på etter man har brukt autosol på?? Ellers vill vell felgen oxsydere og bli kvit om noken dager? Før he5edu9u.jpgzasupymu.jpgejyby2ev.jpguda6y8es.jpg8edametu.jpg Etter yqunapam.jpg5uvuru8e.jpgu2a6a6eh.jpgra9anene.jpgvabeqyse.jpg Mvh stein

Endret av stein3247
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes spesiell klarlakk som binder seg bedre til krom og polert metall enn vanlig klarlakk.
Har desverre aldri brukt det selv, så kan ikke hjelpe utover dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tidligere felger med polert kant og gjorde samme "oppussing" som du. Men jeg brukte lakkfjerner for å fjerne klarlakken istedenfor å pusse den vekk.

Du kan bruke en god felgvoks. Men det krever litt mer vedlikehold en lakkering. Det vil si du må vokse kanten i ny og ne, gjerne også polere litt. Swissvax autobahn er god felgvoks.

På mine brukte jeg biltema voks på spray. hehe. Den holdt sikkert en liten stund, men så kjørte jeg rundt uten voks en stund. Det oksiderte ikke.

Jeg ville ikke lakkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hadde tidligere felger med polert kant og gjorde samme "oppussing" som du. Men jeg brukte lakkfjerner for å fjerne klarlakken istedenfor å pusse den vekk. Du kan bruke en god felgvoks. Men det krever litt mer vedlikehold en lakkering. Det vil si du må vokse kanten i ny og ne, gjerne også polere litt. Swissvax autobahn er god felgvoks. På mine brukte jeg biltema voks på spray. hehe. Den holdt sikkert en liten stund, men så kjørte jeg rundt uten voks en stund. Det oksiderte ikke. Jeg ville ikke lakkert. [/quot Kjempe! Takk for svar, ja har hør mykje bra om den voksen. Får vell handle meg ein boks så eg har. Da blir det ikkje og lakkere :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan lakkeres med klarlakk som er laget for blank metall, men vil være litt vanskelig å garantere at det ikke vil flasse, og da sitter man i samme situasjon som tidligere. For ikke å nevne at klarlakk vil gjøre den noe mindre blank. Det beste er å polere i ny og ne samt vokse. Da har man selv kontroll og det vil være enkelt arbeid og få 100% strøkent igjen så snart det kommer noen småmerker.

Endret av ScottNicholas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive