Gå til innhold
smurf

Felger til Saab 9-3 Cab

Recommended Posts

smurf    168
smurf

Nå som sommeren nærmer seg meg stormskritt, og det snart er på tide å bytte til sommerdekk, er jeg litt på utkikk etter nye felger til denne bilen. Dekkene som står på org. 15 tommere nå, er slitt og da er gyllen mulighet til å kjøpe nye felger i samme slengen.

Så det jeg egentlig lurer på, er om noen vet om noen ikke så alt for dyre felger, som kunne passet på denne bilen. Tenker da på 17 tommere, eller eventuelt 18.

Har sett litt på mega pantera, så om noen kunne tenkt seg og photoshoppe, hadde det vært fint.

Legger med et illustrasjonsbilde av bilen , til de som kunne tenkt seg og PhotoShoppe litt.
9-3cab1_zps609a7cb6.jpg

Takker på forhånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Hvis det der er 15" ville jeg nok ikke gått for noe større enn maks 17". Mega Pantera er greie felger det, har de selv i 17" på vinterhjula. Kan gjøre en Photoshop av den bilen din i ettermiddag, om ingen andre allerede har gjort det innen da.

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stenny    4
Stenny

FiveInline her inne på forumet er flink med photoshop, han fikser sikkert noe kjapt til deg :)

Å dem har mange fine og billige felger på interdekk.no. Var der jeg kjøpte dem svarte 17" til 900ern min, ganske fornøyd med servicen deres ^_^

Endret av Stenny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Er enig i Simen at jeg mest sannsynlig ville kjørt på med maks 17", men det finner man jo ut etter litt photoshop! Blir spennende å se på forslag :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Større enn 17" på de Saabene der gjør at bilene ser helt lekebil ut. Pantera passer heller ikke særlig bra på den karosseriformen, og spesielt ikke på cab (i mine øyne).

Jeg ville sett hva nordendekk.no, tevodekk.no og interdekk.no har å tilby, evt sjekk hos martins.no (de har en fancy felg-på-bil-greie der man kan laste opp bilde av sin egen bil).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Slang hjulene fra min bil over på saab'en din nå jeg. Vet ikke om det ble 100% riktig størrelse, men tror det skal stemme ganske bra..

9-3cab1_zps609a7cb6.jpg?m=1361901370

Ikke enig med Christer her, syntes det faktisk så bra ut.

Endret av Simen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Tror ikke jeg skal ha større enn 17'' nei..

Får ikke opp noe bilde jeg Simen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Funker som en kule her, hvertfall... og jeg ble ikke overrasket over at du ikke var enig med meg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Større enn 17" på de Saabene der gjør at bilene ser helt lekebil ut. Pantera passer heller ikke særlig bra på den karosseriformen, og spesielt ikke på cab (i mine øyne).

Jeg ville sett hva nordendekk.no, tevodekk.no og interdekk.no har å tilby, evt sjekk hos martins.no (de har en fancy felg-på-bil-greie der man kan laste opp bilde av sin egen bil).

Hvilke felger tror du kunne passet da? :)

Nå da?

Nå funket det! Takk for hjelpen. :D

Så jo ikke så verst ut det.. Eneste med disse er at jeg ikke finner de med rett impress. Må være 5x110 og skal egentlig være et49, men hvor mye kan jeg gå ned i impress her, er det 7,5?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Som formann i originalfelgligaen kan jeg anbefale et sett av disse. Får dem sikkert fremdeles nye hvis du ikke vil ha brukte felger, men tør ikke mene noe om prisene på slikt hos Saab...

Saab-Saab-Rim-3-Spoke-400132908-OES.jpg

Får ikke photoshoppet, men fant en bil på garaget.org med slike felger. Feil farge såklart... http://www.garaget.org/?car=9046

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Det der kan jo bli helt riktig, hvis noen med photoshopskillz mekker litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stenny    4
Stenny

Min mening er at 18" passer perfekt. Men skal man kjøre litt komfor så gå for 17".

Du kan ha ET40 på dem felgene vil jeg tro. Men dropp nå pantera felgene, det passer ikke bilen å det er noe alle har.

Å dem Aero-felgene er vanskelig å få tak på, veldig sjeldent at folk vil selge dem. Med mindre man tar seg en tur over svenske grensa da.

Endret av Stenny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg er enig med Christer.

Feks TSW Pace synes jeg passer veldig godt på det karosseriet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

Jeg er enig med Christer.

Feks TSW Pace synes jeg passer veldig godt på det karosseriet :)

Disse så jo greie ut, noen som hadde giddet en liten PS?

Men finner ikke disse sånn med en gang, vet du noen som forhandler? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stenny    4
Stenny

Tror du må finne dem brukt da, et raskt søk på google å fant ingen forhandler som selger dem i norge.

Disse er jo ikke sååå langt i fra lik da :)

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?trel=freetext_resultpage_clicked_item&finnkode=39194564&sort=5&keyword=saab+900

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Pace har gått ut av sortimentet til TSW, så om du skal ha slike er det bruktmarkedet eller en stakkars forhandler som har brent inne med et sett som gjelder.

I Bergen er Dekk og Felgspesialisten i Kanalveien (www.dekkfelg.no, elendige sider, men de har i det minste et telefonnummer man kan nå dem på) forhandler av TSW. Et alternativ til TSW Pace er AEZ Xylo: http://www.aez-wheels.com/396_EN.htm?webdid=34

Saab-felgene mener jeg skal gå an å få kjøpt nye hos din lokale Saab-forhandler (om de finnes fremdeles), men sist jeg sjekket priser på dem kostet de over 4k stykket...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
smurf    168
smurf

TD Monza felgene så jo ikke dumme ut.. Er vell disse Simen har kjøpt seg??

Er ikke meningen å bruke så mye penger på felger, men tenkte det var kjekkere med noe annen enn de som står på nå, så 16k for orginalfelger blir nok ikke aktuelt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stenny    4
Stenny

Det er det, bare at han har hvit da. Grei pris på dem var det :)

Jo det er litt mye, mener dem er gått ut av sortimentet dem å uansett.

Endret av Stenny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Pace gikk vel ut for mange år siden, men jeg monterte dei 18tom på bilen til en kompis engang og det ble veldig pent :)

Du har jo mange forskjellige leverandører på lignende felger, så det er bare å kikke litt rundt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig