Gjevik1

Motorvask passat 1997 1.6 l

Har tenkt å få tatt en skikkelig motorvask av motoren til passelaten min som er en '97 modell 1.6 l bensin

Så da lurte jeg på om det var noen her som har erfaring, med hvordan å jobbe seg fram og hvlke børster som er å anbefale og vaskemidler, foam canon eller prickbort evt.
Gjerne om noen har en guide!

Takker for all hjelp, da jeg ikke ønsker å få ødelagt noe av coiler eller elektrisk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å få tatt en skikkelig motorvask av motoren til passelaten min som er en '97 modell 1.6 l bensin

Så da lurte jeg på om det var noen her som har erfaring, med hvordan å jobbe seg fram og hvlke børster som er å anbefale og vaskemidler, foam canon eller prickbort evt.

Gjerne om noen har en guide!

Takker for all hjelp, da jeg ikke ønsker å få ødelagt noe av coiler eller elektrisk!

Slik JEG gjør det er å ta forhåndsregler for å dekke til alle komponenter eller deler som kan være utsatt for uheldig eksponering av mengder vann, bedre å dekke til for mye en for lite. Er det lenge siden du har vasket motorrommet så kan du bruke en avfetting som tar bra, jeg gidder ikke å begynne med eksempler da det er utallig mange. Selv bruker jeg etter avfetting (hvis nødvendig) å skumlegge med cannon får å så spyle av, deretter visuelt inspisere om det trengs en sterkere konsentrasjon av avfetting eller en annen type som feks. prickbort og SurfxHD er fine produkter til å bruke her om nødvendig. Videre til berøring bruker jeg chenille med CG citrus+gloss da denne i 15-16ml/19 liter er bra for å ta det som eventuelt skulle være igjen. Selfølgelig det er flere måter å gjøre motorvask på med egne shampoer og avfettinger for motorvask bare for å poengtere det! Ville også anbefale deg å kjøre motoren på tomgang opp til driftstemp for å tørke den steder du ikke kommer til. Ta med undersiden av panseret også når du først er i gang ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En pensel til agitering av skitten er vel også bra og ha! Og kanskje litt vrp dressing eller black wow til siste finishen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En pensel til agitering av skitten er vel også bra og ha! Og kanskje litt vrp dressing eller black wow til siste finishen..

Skal sjekke ut på vrp dressing!

Blir en flaske Black Wow samtidig og, til siste finishen av både motor rom og listverk, det er jo ett must!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive