ronnys

Lexol skinnpleie midler

21 innlegg i emnet

Noen som har testet lexol skinnpleieprodukter? Nærmere bestemt Lexol leather conditioner og Lexol leather cleaner? Skal ta et par biler med skinn interiør snart og disse er jo rimelige..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har conditioren tror jeg.Skal ta med meg å prøve i morgen om jeg husker så lenge ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Må vel oppgradere litt med skinnpleie her nå..:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt denne pakka hos Bilnerden, skal kanskje prøve disse på en V70 Rdesign (Svarte og hvite skinnseter) til uka...

Det hvite har blitt nikotin-gult, noe jeg synes er litt artig, da eieren ikke røyker! :P

Da får nå rensen kjørt seg! Skal gi litt tilbakemelding her, hvis ikke du Ronnys kommer meg i forkjøpet! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei gjør nok ikke det..er sykemeldt med seneskader i poleringshanda..men håper å være klar til å jobbe igjen om et par uker..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har begge disse, og er ikke imponert. Cleaneren fungerer dårlig, selv med børste. Prøvde denne på en bil med lyst skinn, som var skikkelig møkkete, og cleaneren fjernet ingenting av det. Gikk på med annet produkt som tok dette helt fint.

conditioner'en er helt grei, men setene blir litt klissete av den. Jeg brukte den en gang, og kjøpte skinnmelken til swissvax istedet som virker mye bedre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Green Clean og swissvax er et bedre alternativ da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Green Clean og swissvax er et bedre alternativ da?

det vil jeg absolutt si ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller Scholl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der med GC på skinn....blir ikke det litt som Surfex på skinn? Og det er det jo delte meninger om.

Jeg har både SV og Lexol sine skinnprodukter og på mine seter som ikke var så himla møkkete egentlig, gjorde begge rensene samme jobben. Opplevde ikke Lexol sin melk som klissete, men den virker en aaanelse "blankere" kanskje.
Selv er jeg ikke så voldsomt fan av lukta på SV, lukter litt kunstig søtt.

Hvilke annet produkt var det som gjorde jobben da Ørjan?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte lexol-pakka for å teste, og tanken var å bruke GC hvis rensen ikke tok nok.

Har enda ikke fått ut finger'n, så jeg kan ikke gi tilbakemelding enda på åssen dette funker.

Skulle det virkelig knipe, så har jeg noe som kan minne om bivoks som jeg har brukt før.

Pakka setene godt inn med dette, og tørket over det overskytende etter å ha svettet fra seg en varm sommerdag! :)

Endret av JH86
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der med GC på skinn....blir ikke det litt som Surfex på skinn? Og det er det jo delte meninger om.

Jeg har både SV og Lexol sine skinnprodukter og på mine seter som ikke var så himla møkkete egentlig, gjorde begge rensene samme jobben. Opplevde ikke Lexol sin melk som klissete, men den virker en aaanelse "blankere" kanskje.

Selv er jeg ikke så voldsomt fan av lukta på SV, lukter litt kunstig søtt.

Hvilke annet produkt var det som gjorde jobben da Ørjan?

Husker ikke helt hva det het, men var et interiør rensemiddel. Nå skal det sies at disse setene var kjørt 250000km, og mest sannsynlig aldri vært vasket(de så helt jævli ut). Det kan godt være Lexolen gjør en bedre jobb på mindre møkkete seter.

Endret av ØrjanT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er det noen som har en reell grunn til å være skeptisk til Surfex på skinn? Dvs noen som har opplevd eller lest at det kan ødelegge skinnet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øyvind G bruker jo Surfex på skinn uten at setene hans ser ut til å ta skade av det. Så lenge man behandler dem med noe passende guffe etterpå ser jeg egentlig ikke problemet. Man bruker jo lighterbensin før skinnfarging, og jeg innbiller meg at Surfex er snillere enn lighterbensin...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde meget gode erfaringer med Surfex (1:15) på skinn, med påfølgende skinnkrem behandling. Aldri hatt så myke seter før :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex er bra å fjerne skinnfarge med oppdaga jeg en gang jeg brukte feil farge;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er primært produktrester jeg er skeptisk til.
Lighterbensin fordamper jo, alt annet vil trekke inn i skinnet, og jeg innbiller meg at det er litt vanskligere å få ut noe som har trukket inn i skinn enn i et tekstil. Produktrester vil kunne føre til at skitt setter seg fast i det og det er jo ikke optimalt.

Hvordan en skinnrens funker annerledes enn feks Surfeks veit jeg ingenting om, men akkurat på dette punktet velger jeg å sette litt lit til at det som er laget for oppgaven gjør noe de andre ikke gjør...eller omvendt ;)

Og nei, jeg har ikke vitenskapelige bevis og kildehenvisning ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med de som skulle teste Lexol sine skinnprodukter? Updates...? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte auto finesse i stedet, leste mer positive ting om det...testa litt på en eldre skinnsofa som var vaska med green clean og cleaneren tok ut masse ekstra møkk...lovende..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda ikke somlet meg til å prøve det...

Og dum som jeg var, så kjøpte jeg Swissvax sitt sett også nylig...

Da har jeg egentlig det jeg trenger til en test! :D (Skulle bare hatt noe lyst skinn å prøve på! ;))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive