LarsØ

Hvordan makinpolere lakk på glasfiberkarroseri?

Hei!

Har noen her erfaringer på hvordan man går frem på en bil som har glassfiberkarroseri? Bilen er en Corvette Stingray, og lakken er ikke original, men usikker på når den er omlakkert. Det jeg lurer mest på, er hva det tåler av varme, mtp roterende, kontra DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville nok brukt samme varsomhet som på f.eks plastikkfangere osv.

Har selv polert en del V70'er som har bakluke av glassfiber, og har ikke merket så mye forskjell. Jeg vil nok tro at glassfiberen tåler det bedre enn plasten, men for og "safe" litt så pleier jeg igrunn og 'late' som det er lakkert plast ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Hogstad sier.. Det skal tåle litt mer enn plast har jeg erfart, men jeg ville nok safet ganske mye på en slik bil. Test deg frem med forskjellige komboer. Det er ikke alltid det skal så mye varme til for at du får bort ripene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler en del varme. Men ikke samme som på stål. fordelen er at det ikke slipper ut like mye oljer og smelter slik som plast gjør.

Har du vert å sett på bilen? sort solid ;) med MYE å ta i... ???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler en del varme. Men ikke samme som på stål. fordelen er at det ikke slipper ut like mye oljer og smelter slik som plast gjør.

Har du vert å sett på bilen? sort solid ;) med MYE å ta i... ???

Ja, var å så på den. MYE, å ta i ja! Så et tilfelle av ¨krakkelering¨i lakken, og flere tilfeller av bobler, så ble litt skeptisk. Fet bil, men er mye jobb før den er bra i lakken igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er siste man han har spurt?

Snakket med han her om dagen sa han hadde spurt to andre også..

Verste er vel hakkene bak på bilen. ..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive