Gå til innhold
erikstein

Service på Ford i Vestfold

Recommended Posts

erikstein    189
erikstein

Har en 2012 Focus 1,0T som trenger service i løpet av sommeren..

Tok kontakt med Bilservice (forhandler i Vestfold) og de skulle ha latterlige 3700,- for olje/filter + pollenfilter.

Dette er jo førsteservice (1 år, 20k) så jeg regner ikke med at det er de helt store problemene.

Noen som har forslag til bra merkeverksted med mer normale priser? Sverige? Er det et alternativ?

Kan jo kombinere det med Harrytur så får jeg noe ut av det i tillegg..eller ryker garantien da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Hei,jeg hørte på best pris på pappas c-max fra 2005 med 100 000km på tellern for en mnd siden å ingen av de mindre verkstedene kunne gå under Ford sin pris på 3630kr.Dette hva da ganske mye mer enn bare olje,filter og pollenfilter,men ser den at en ny bil koster det samme å serve...kanskje det er no spesielt med den type 3 sylindret motor?de sjekker jo alt fra karosseri og elektronik ville jeg tro.I sverige ville jeg tro du får det rimligere men usikker på garantien siden de ikke alltid har samme sjekk punktene på hva som er viktigst(Fant ut dette da Bmw min skulle til sverige for å få en service)kanskje det gjelder Ford også?!

Endret av dj john

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 072
Øyvind G

Hør med Vidar Skaane på Nykirke. Flink kar med gode priser.

Han driver godkjent verksted på Nykirke.

Endret av Øyvind G

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg synes ikke 3700,- var så mye på et merkeverksted. Garantimessig og økonomisk får du antagelig igjen for et komplett servicehefte med det grommeste stempelet.

3700,- er i hvert fall en bagatellmessig sum i forhold til alt annet bilen har kostet deg så langt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnys    8
ronnys

Syns heller ikke det hørtes så ille ut..bare olje og filter +bytte koster en tusen lapp..pluss at servicen ikke bare inneholder mekaniske punkter. De sjekker jo også karosseriet mot rust mm..dette krever årlig sjekk for å gjelde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Kan jo nevne at de brukte 2 grundige time på pappas c-max da med bytte av olje,filter,pollenfilter,bremsevæske,full body check etter rust og kontroll av el.systemet,motor og drivverk.Fikk også med fri veihjelp uansett årsak viss stopp langs veien som er gyldig fram til neste service eller 1 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD    1 215
NeDD

Sjekk med andre verksted, og ta med pristilbudet til Ford. De har jo prisgaranti.

Om det er Ford-stempel eller Meca stempel vil jeg tro spiller liten betydning når du skal selge og viser komplett servicehefte.

Fordmekanikerene skifter ikke slitedeler bedre enn andre mekanikere.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Personlig hadde jeg holdt meg til merkeverksted :) Særlig på en såpass ny bil! Selv om BMWen min begynner å bli noen år nå vil jeg ikke at et annet verksted eksempelvis skal fylle noe annet enn Castrol-olje som BMW selv anbefaler. Og noen rustgarantier krever at du følger servicer på merkeverksted. Kan være verdt å sjekke opp hvis man er i tvil.

At de bytter deler like godt som et merkeverksted er greit det, men ikke sikkert de bruker originaldeler ;) Ikke noe negativt om uoriginale deler, men har litt varierende erfaring med å bruke annet enn originale deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Så det er bare jeg som er gjerrig? :D

Jeg skal høre litt med BilXtra som ligger oppe i gata her i tillegg...

Eneste grunnen til at jeg reagerer er fordi da jeg hadde tiguanen inne (forrige bil) kostet det 2700,-.

Tror jeg holder meg til merkeverkstedet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

Personlig hadde jeg holdt meg til merkeverksted :) Særlig på en såpass ny bil! Selv om BMWen min begynner å bli noen år nå vil jeg ikke at et annet verksted eksempelvis skal fylle noe annet enn Castrol-olje som BMW selv anbefaler. Og noen rustgarantier krever at du følger servicer på merkeverksted. Kan være verdt å sjekke opp hvis man er i tvil.

At de bytter deler like godt som et merkeverksted er greit det, men ikke sikkert de bruker originaldeler ;) Ikke noe negativt om uoriginale deler, men har litt varierende erfaring med å bruke annet enn originale deler.

Helt enig i det du sier..Bmw min går på Bmw verksted å Ford på Ford verksted siden jeg vet at mekonomen og mica ofte bruker uorginale deler som kan være av en dårligere kvalitet.

Så det er bare jeg som er gjerrig? :D

Jeg skal høre litt med BilXtra som ligger oppe i gata her i tillegg...

Eneste grunnen til at jeg reagerer er fordi da jeg hadde tiguanen inne (forrige bil) kostet det 2700,-.

Tror jeg holder meg til merkeverkstedet..

Det er jo ikke noe i veien for å sjekke pris..du er ikke gjerig men pris bevist :lol:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Ringte de tilbake og fikk en "litt" mer detaljert forklaring på hva servicen faktisk var..hehe.

Det var ikke filter, olje og pollenfilter for å si det sånn.

3700,- hørtes plutselig ikke "så" ille ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

3700 er billig for første service, du kan glede deg til de neste servicene, hehe.... På såpass ny bil ville jeg også fulgt serviceintervallene på merkeverksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×