Gå til innhold

Hgnubels logg


hgnubel

Recommended Posts

hgnubel
Flott Volvo du har [emoji4] 

Takker! 

Kan følge opp med en bildeserie fra i dag...

6020dfe61ab33ac4484777b38bdf03f9.jpg&key=b93320003fb3734e22e2d2abf8956878a8a785bb4c73ff1fbcbb125efbac77c116d2052648886f9d2e58c371df167264.jpg&key=2134066f7f84c8d262a76dfa53ff819b62d871bdf359c14b8270413b78b1272723fbd8e0bdde048d8006868406d434ce.jpg&key=5b2ebfd1a4a93280a7d50b9f18dfe10dfa4ae6183900a8a323a28351c7f97689

 

Så da er jeg og familien plutselig på tur i en Peugeot leiebil mens Volvoen står hos Bilia og venter på nytt dekk...

 

5008 GT-line er helt ok for et par mil [emoji106]

 

Hurra for Volvos mobilitetsgaranti, han hyggelige veihjelpsmannen, og Hertz som oppgraderte meg kostnadsfritt fra liten stv til dette franske monsteret default_smile.png

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Bilen var ferdig mandag formiddag, nye continental premiumcontact 6 rundt hele.

Har hatt litt lyst til å bytte ut billigdekkene fra General siden jeg overtok bilen for over et år side , og planla egentlig å kjøpe meg Michelin PS4 etter ferien, men dette får duge når de hadde på lager.

Hjemturen fra ferien var helt uten stress og dramatikk heldigvis. Alt bare virket. Kjøpte meg et hjulkryss for å etterstramme/sjekke boltene for sikkerhets skyld etter noen mil men det viste seg å egentlig være unødvendig. Vel, heller trygg enn unnskyld.

Nå må jeg bare få tid til å vaske bort sølet fra dekkomleggingen, og sminke dekksidene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
hgnubel

Nå må jeg ikke poste alt for mye oppdateringer her da... [emoji849]

 

Jobb og barn har tatt mye tid siste året, så børsteløs maskinvask har blitt en slags redning.

 

For noen uker siden dukket det opp noe hærverk på venstre forskjerm. Ingen spor av synderen. I dag fikk jeg børstet støv av maskinparken og gitt bigfooten litt luft under vingene. Tenkte bruke 15 pga litt knekker og bøyer i panelet, men da jeg var kommet frem dit jeg kunne stå og jobbe hadde jeg bare med meg putene til 21-maskinen.

 

Dessverre bare mobilbilder.

 

Vasket kjapt over med onr på området, clayet og tapet opp tilstøtende paneler.

 

Før:

20190512_160610.thumb.jpg.f309b001b93c14b86bf4da9944d3cac5.jpg

 

20190512_160558.thumb.jpg.21f3c52bb14ed0999c0f77895c15679c.jpg

 

Etter noen runder med blå/blå:

20190512_163607.thumb.jpg.2686c1eb9b6ee92b9f24afca0c01a736.jpg

 

20190512_163615.thumb.jpg.4de2e2158f411cfd75b0695a891cc2ab.jpg

 

Fremdeles synlig, men dempet så mye som jeg våget med mitt utstyr og kompetanse i dag default_smile.png

 

Til slutt la jeg et lag Auto Finesse Spirit.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.7.2018 - 23.59, hgnubel skrev:

Bilen var ferdig mandag formiddag, nye continental premiumcontact 6 rundt hele.

Har hatt litt lyst til å bytte ut billigdekkene fra General siden jeg overtok bilen for over et år side , og planla egentlig å kjøpe meg Michelin PS4 etter ferien, men dette får duge når de hadde på lager.

Hjemturen fra ferien var helt uten stress og dramatikk heldigvis. Alt bare virket. Kjøpte meg et hjulkryss for å etterstramme/sjekke boltene for sikkerhets skyld etter noen mil men det viste seg å egentlig være unødvendig. Vel, heller trygg enn unnskyld.

Nå må jeg bare få tid til å vaske bort sølet fra dekkomleggingen, og sminke dekksidene :)

Hva likte du ikkje med General? Har hatt det på bilene noen år nå og fungerer veldig bra på våres biler iallefall, s max og corsa, lenge siden me hadde Conti dekk. De n lokale dekk forhandler vår selger mye General seier han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel
Hva likte du ikkje med General? Har hatt det på bilene noen år nå og fungerer veldig bra på våres biler iallefall, s max og corsa, lenge siden me hadde Conti dekk. De n lokale dekk forhandler vår selger mye General seier han. 

Min første erfaring med General var i 2006/7, da klarte ikke dekkbutikken å avbalansere dem. Inne til sjekk to ganger fordi jeg trodde lodd hadde falt av, men konklusjonen var at de ikke ble bedre. Siden har jeg prøvd å styre unna...

 

Men da jeg kjøpte ny bruktbil for to års tid siden kom den på helt nye General-dekk. Jeg ble overtalt til å gi dem en sjanse, og de virket forsåvidt helt greie. Den store forskjellen merket jeg ikke før jeg hadde byttet til continental, og det handler om veigrep. Man kan si det er subjektivt, men med de gamle dekkene fikk jeg aldri nok g-krefter i sving til å få varsellyset for kjølevæske i å til å tenne...

 

Bilen understyrer mindre, og jeg kan holde høyere fart gjennom svinger før jeg føler det nærmer seg grensen for at det skal slippe. Den går dit jeg peker, mens med General opplevde jeg det som mindre presist. Bilen akselererer bedre fordi Generaldekkene ble stående og spinne mye mer. I tillegg virker det som de bremser bedre, men mulig det bare føles annerledes når abs slår inn.

 

Kanskje bare av betydning for "petrolheads", men jeg mener det sier noe om egenskapene til dekkene når du virkelig trenger at de er gode, f.eks. i nødbrems, unnamanøver og lignende.

 

Jeg tester ikke grensene hver gang jeg kjører, men liker å ha gjort det en gang eller to så jeg vet hva bilen og dekkene er gode for default_smile.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

For å sitere meg selv fra VCCN i fjor sommer: 

Sitat

Første tur alene i bilen med nye dekkene... For å si det sånn, nå er det jeg som gir meg før dekkene begynner å slippe.

Herregud for en forskjell! Klarer ikke tørke av meg gliset :D :D

 

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det seriøst vandalisme bak det der? Stygge riper som du fikk grei kontroll på men kjenner meg provosert på dine vegne dersom dette var resultat av en eller annen dust. Ser ut til å krevd litt jobb for å skape

  • Liker 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel
18 timer siden, Conkey skrev:
Var det seriøst vandalisme bak det der? Stygge riper som du fikk grei kontroll på men kjenner meg provosert på dine vegne dersom dette var resultat av en eller annen dust. Ser ut til å krevd litt jobb for å skape

Jeg har ikke noe bedre ord enn vandalisme, men jeg tviler på at noen har bevisst gått inn for å ødelegge... Da hadde de vel heller brukt nøkkelen nedover hele siden av bilen.

En stor hund på vei for å ta fugl på taket, full person med strategisk plassert bling som hviler seg på vei hjem fra byn, parkour-fjortis med stein i skosålen som kjedet seg... Noe slikt. Så ingen andre tegn til galskap, men det kan jo ha regnet bort i mellomtiden.

Gateparkering :wub:

Endret av hgnubel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde montert piggtrådgjerde OG vollgrav rundt bilen. Kjipt! Men du reddet det jo bra inn

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel
3 timer siden, Conkey skrev:

Hadde montert piggtrådgjerde OG vollgrav rundt bilen. Kjipt! Men du reddet det jo bra inn

Takk for det!

 

Kommunen hadde kanskje reagert litt om jeg tok meg til rette i offentlig vei. Og naboene som jeg deler gateparkeringen med... 9.5 av 10 ganger får jeg en av tre plasser i enden av gaten der det er mest praktisk for meg, men det er alltid en dag innimellom hvor jeg må på jakt nedover i nabolaget etter en plass. Hardt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...