Gå til innhold
kjimmern

Varmeaparatet/ umulig lås

Recommended Posts

kjimmern    34
kjimmern

Trenger noen råd på to ting, ene er at jeg har kjøpt meg ny brukt bil , en bmw e46 og han jeg kjøpte den av vasket den noen dager før jeg skulle hente den, og det har resultert i at Høgre dør ikke går i lås, når jeg lukker igjen , har tenkt tanken å bruke hår føner, men litt redd for at vannet/fuktigheten kommer til å fryse slik at jeg får samme prob. Noen tips? Det andre er at når jeg har kjørt en stund, og står stille på tomgang så begynner den å blåse kald luft , når jeg har den varme. Er dette et vanlig prob ? Er en 2000 mod e46.

Endret av kjimmern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Du får bare prøve å tine, selv om tint vann kanskje fryser igjen. Biler har det vondt akkurat nå når det er så kaldt (- 22 her)

Ångående varme på tomgang så sjekk at du har absolutt helt fullt med kjølevæske. Hvis det ikke hjelper, bør du sjekke sirkulasjonspumpa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Peugeoten min er helt håpløs når det gjelder dørmekanismer etter vasking om vinteren. Jeg har bare måttet gi opp hele vaskingen nå om vinteren ettersom det er flere enn meg som kjører den om dagen. Den er følgelig mer møkkete nå enn den har vært noen gang. Noen permanent løsning på dørproblemene har jeg aldri funnet på de årene jeg har hatt den. Den eneste løsningen har vært å sitte og holde fast døra til det blir varmt i bilen og den vil gå i lås igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Suse    2
Suse

Tror kanskje jeg ville prøvd og maskere litt rundt dørhåndtak og lås før vask, hvis jeg hadde problemer med dette gjennom hele vinteren. Har ikke dette problemet på min bil, så vet ikke om det funker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
errihm    28
errihm

Opplever det samme på min av og til når det er ekstra kaldt ute. Det som foreløpig har fungert for meg var å spraye litt låsolje rundt om kring f.eks "inn" mellom dørhåndtaket, (rød ring på bilde)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Det andre er at når jeg har kjørt en stund, og står stille på tomgang så begynner den å blåse kald luft , når jeg har den varme. Er dette et vanlig prob ? Er en 2000 mod e46.

Jeg har problemer med dette jeg og. Den begynner ikke å blåse kaldt når jeg står stille på tomgang, men "når som helst". Gjerne etter å ha kjørt en stund. Hjelper det hvis du setter den på 32 grader? Har ikke helt funnet ut hvorfor dette er et problem enda, men på enheten hvor man styrer aircondition så er det noen "riller" som skal ta inn luft. Den tar ikke inn luft hos meg, så mulig at enheten må byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jkkarlsen    63
Jkkarlsen

Har fungert for meg med varmluftspistol. Virket som vannet fordampet ganske fort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Jeg har problemer med dette jeg og. Den begynner ikke å blåse kaldt når jeg står stille på tomgang, men "når som helst". Gjerne etter å ha kjørt en stund. Hjelper det hvis du setter den på 32 grader? Har ikke helt funnet ut hvorfor dette er et problem enda, men på enheten hvor man styrer aircondition så er det noen "riller" som skal ta inn luft. Den tar ikke inn luft hos meg, så mulig at enheten må byttes.

Har ikke sånn fancy aircondision , har bare sånn at jeg skrur den på enten kald el varm, den blåser varmt når jeg kjører, men når den står stille, så er det sånn lunka / kald blås bare :/ kjedelig om morgen når det er isete og kaldt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Har ikke sånn fancy aircondision , har bare sånn at jeg skrur den på enten kald el varm, den blåser varmt når jeg kjører, men når den står stille, så er det sånn lunka / kald blås bare :/ kjedelig om morgen når det er isete og kaldt!

Ångående varme på tomgang så sjekk at du har absolutt helt fullt med kjølevæske. Hvis det ikke hjelper, bør du sjekke sirkulasjonspumpa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig