Bernhard

Hjelp til overnatting i Bergen.

23 innlegg i emnet

Hei folkens.

Jeg skal en tur til Bergen til uken og trenger ett sted i overnatte, helst så rimelig som mulig :)

Jeg er ikke kjent i det hele tatt, men jeg skal til Florvåg for å holde kurs der.

Er det noen som kan bidra med litt hjelp slik at det er kort vei til Florvåg, samt kort vei til sentrum eller ett sted hvor det er mulig å få ett godt kjøttstykke?

På forhånd takk :)

B

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kort vei til Florvåg og kort vei til sentrum er vel gjensidig utelukkende :P

Regner ikke med det er stort utvalgt av overnatting på 'øyen, så det beste er vel å ordne noe i sentrum (og der kan hotels.com sikkert være mer til hjelp enn meg). Hva har du av transportmidler?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes noen løsninger på Herdla, men det er jo ikke akkurat snakk om gangavstand.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, kort vei til Florvåg og kort vei til sentrum er vel gjensidig utelukkende :P

Regner ikke med det er stort utvalgt av overnatting på 'øyen, så det beste er vel å ordne noe i sentrum (og der kan hotels.com sikkert være mer til hjelp enn meg). Hva har du av transportmidler?

Hvor langt er det fra Florvåg til sentrum da? Jeg ble anbefalt av de jeg skal ha kurs for å bo på Thon Hotel på Flesland.

Apostelens hester er transportmiddelet, blir dog kjørt til og fra kursstedet.

Det finnes noen løsninger på Herdla, men det er jo ikke akkurat snakk om gangavstand.

Og dvs? :)

Jeg bodde på Thon Hotel Bergen Brygge sist jeg var i Bergen. Da har du en kald pils og kjøttstykker av ymse kvalitet rett utenfor døren, men du bør vel ha med deg bilen for å komme deg til Florvåg.

http://www.thonhotels.no/hoteller/land/norge/bergen/thon-hotel-bergen-brygge/

Vet du hvor langt det er sånn ca da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra sentrum til Florvåg er det vel halvannen mil ca hvis jeg ikke tar heeelt feil. Grenser for hvor kjent jeg er etter noen dager i området.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt er det fra Florvåg til sentrum da? Jeg ble anbefalt av de jeg skal ha kurs for å bo på Thon Hotel på Flesland.

Apostelens hester er transportmiddelet, blir dog kjørt til og fra kursstedet.

Og dvs? :)

I følge Google Maps er det 27,4km. Til sammenligning er det 21,7km mellom Flesland og Florvåg og 22km mellom Bryggen og Florvåg.

Endret av Freebird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få låne teltet vårt Bernhard. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

P-hotels i Vestre Torggate 9, åssen ligger det ift sentrum/spisesteder?

Ellers takk Håkon, det trekker så fært uten vegger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vestre Torggate er i gangavstand til det meste i byen, og det er ganske mange spisesteder i de nærmeste gatene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp, da blir det der :) 1,2km til Bighorn så jeg:)

Om det er noen som vil spise sammen med meg er det bare å slenge seg med..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hotell bryggen liger også like ved egon. Personlig synes jeg maten på egon i bergen var førsteklasses! det samme med hotellet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bodde på P-hotells når vi var i Bergen. Og det er det dårligste jeg noen gang har vært på. Billig da.

Stikkord:

Frokost levert på døra i en pose. Liten juiceboks, grønt eple og en eske tørre sandwitch.

(7 eleven ligger ikke langt unna da..... ;) )

Og Annette har spydd ned det ene rommet. hehe.

Thon Flesland er topp å bo på. Litt usentralt mtp utesteder, men et herlig hotell!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal kun sove der 1 natt, og jeg spiser aldri frokost på hotell uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sikkert ok. Har ikke med bil heller vel så.

Ellers så er parkeringshuset (offentlig) 4 gater bort og 7 oppover. Og ja, det regner!!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du verden, Florvåg er jo verdens navle hvor jeg vokste opp. Skal det være noe bilpleiekurs der som jeg ikke har hørt om? Eller er det noe helt annet?

Ikke at jeg har tid eller penger til å være med på slikt, men er jo greit å vite om det skjer ting i nabolaget :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det sikkert ok. Har ikke med bil heller vel så.

Ellers så er parkeringshuset (offentlig) 4 gater bort og 7 oppover. Og ja, det regner!!!!

Regner nei? :) Har vært kaldt og klart i flere uker her nå...

Bernhahrd: Men vær obs på at luftkvaliteten i Bergen sentrum er særdeles dårlig for tiden. Vindstille og mye fyring og forurensning legger et lokk over byen, så det er faktisk direkte helsefarlig å bevege seg utendørs mer enn 10 minutter av gangen.

Når kommer du forresten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er oppvokst i Moss mann.......... :)

Så dårlig luftkvalitet fikk jeg inn med morsmelka..

Kommer til mandag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som et stabilt trygt sted. Bare å gjevne alt ved jorda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive